New month: September

Ik weet niet of ik de enige ben met een vaste dag die altijd iets meer tegen lijkt te zitten, een dag die standaard net wat minder lekker loopt dan de rest. Maar ik hoor wel dat bij veel mensen maandag erg tegen valt, het begin van de week, maar daar heb ik dan helemaal geen moeite mee. Ik sta in de ochtend lekker fris en uitgeslapen op, want ik heb het weekend ervoor goed genoeg uit kunnen rusten. Ik heb misschien de buzz nog in mijn lijf van de leuke dingen die ik heb gedaan de voorgaande dagen en een hele verse, nieuwe week voor me.



Nee, maandagen vind ik prima. Mijn baaldag is donderdag, al zo lang als ik me kan herinneren is dat de meest verschrikkelijke dag van de week. Naast dat het tijdens mijn gehele school carriere wat betreft uren AL-TIJD de langste dag is geweest, wisten rooster makers het ook nog wel eens flink te verpesten om de op-een-na laatste uren gym te maken en het laatste uur een of ander moeilijk rot vak. En dan die donderdag toen ik ging werken, die laatste dag waarna je 'er nog een moet' voordat het weekend is, verschrikkelijk en dan is het ook nog eens extra druk omdat er tegenwoordig super veel mensen zijn die op vrijdag al vrij zijn. Nee, donderdagen zijn aan mij niet besteed.

Gelukkig zijn er ook leuke dingen aan donderdag. #TBT is mijn favoriete hashtag op instagram, ik doe er ook graag (maar niet altijd) aan mee. Vooral echt super leuk als mensen kinder foto's of oude foto's van hun ouders delen of foto's van bloggers van een aantal jaar geleden. Super grappig! Ik denk dat ik maar eens wat vaker mee moet gaan doen, volg je me trouwens al op instagram?

Ook is donderdag bij ons de frietdag, omdat ik niet de enige ben hier in huis die donderdag-baaldag heeft is dat bij ons frietdag geworden. Ik heb echt nooit zin om uitgebreid te koken en mijn vriend al helemaal niet. Vaak betekende friet eten ook gewoon friet halen, maar we bakken nu al een aantal maanden zelf en dat vind ik echt heerlijk om te doen. We compenseren dit weer door op vrijdag dan nog gezond te eten. (Want in het weekend komt het daar echt HELEMAAAL niet van, echt heel slecht van ons, haha.)

Maar het aller-, allermooiste aan donderdag is dat hij maximaal 24 uur duurt en het de volgende dag gewoon vrijdag is. Herken jij mijn verhaal over een 'vaste' baaldag elke week? Laat het dan weten in de reacties, want ik ben wel heel benieuwd of ik de enige ben...

Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Ik heb dat ook met de donderdag! Al is t nu wel minder omdat ik vanuit huis werk, maar toen ik nog op de middelbare zat of op kantoor, vond ik de donderdag ook rete irritant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig om te lezen! Ik ben blijkbaar niet de enige met een vaste "baaldag", al is die van mij op dinsdag. Vroeger werkte mijn moeder dan altijd (saaai) en was het ook vaste frietdag, daarna werden het lange schooldagen, vroege colleges en nu zelfs een werkdag tot 21 uur 's avonds. Enige voordeel: je hebt het meteen maar weer gehad voor de rest van de week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi wij hadden vroeger ook altijd donderdag patatdag. :P

    BeantwoordenVerwijderen