Turkse pizzawrap

Dit recept is, heel eerlijk gezegd, een beetje 'gestolen' van Jamie Oliver. Maar met het originele recept (zoals het bijvoorbeeld op de site van Miss Lipgloss staat) is het best een kostbaar gerecht. Daarom gebruik ik vooral gedroogde kruiden en restjes of goedkopere groenten. Maakt het geheel niet minder lekker, nee het is nog steeds echt een traktatie en een goede 'fast food' keuze, want je kunt zo'n wrap best wel vol proppen met groenten. Ow, ja dat was ik nog vergeten te zeggen, ik rol hem altijd op als een wrap en volgens mij is dat niet helemaaal hoe het hoort, dus wil je de budget versie van Jamie's Turkse pizza? Lees dan vooral verder.



Ingrediënten voor de pizza:
- olijfolie
- 250 gram half om half gehakt
- 1 paprika (net de kleur die ik over heb)
- 1 theelepel djinten
- 1 theelepel paprikapoeder
- 2 blikjes tomatenpuree
- 3 tenen knoflook
- 4 bloemtortilla’s

Ingrediënten voor de salade:
- 2 lente uitjes
- 1/2 komkommer
- 1 tomaat
- sla
- 1/2 eetlepel rodewijnazijn
- 50g feta (of gewoon naar smaak)



Het bereiden gaat bij mij ook een beetje anders dan in het originele recept, want ik kies de meest makkelijke weg. Bak de 250 gram gehakt samen met de paprika, djinten, paprikapoeder, tomatenpuree en knoflook rul tot het gaar is en een beetje donkerrood ziet. De geur die dan door je keuken gaat is genoeg om je buik te doen knorren. Zorg dat het gehakt goed los en rul gebakken is en dat het geen klomp wordt.



De salade kan je op 2 manieren klaarmaken, ik kies er meestal voor om voor de 'moeilijke' manier te kiezen en dat betekent dat je de de ingrediënten snijdt en vervolgens met de rodewijnazijn aanmaakt in een losse bak. Als het gehakt klaar is leg je een ongeveer 1/4 van het gehakt op elke tortilla, en een beetje van de salade. Ik maakte de eerste keer echt de fout om alles veel te vol te proppen, maar ik eet liever 2 kleinere wraps dan 1 hele grote die je amper fatsoenlijk kan eten. Maak de wrap af met wat feta voordat je hem op rolt en serveert. Voor de foto's had ik de wrap even in 2 gesneden, maar dat is voor eetgemak niet echt aan te raden, haha.

Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Dit ziet er echt heel erg lekker uit zeg! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die blijven lekker, die Turkse pizza's van Jamie Oliver. Vaak pak ik dan wel vegetarisch gehakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ik hou wel van wraps, en dit ziet er echt super lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen