DIY: Morse armband

Vorig jaar deed ik mee aan Secret Santa en kreeg ik in mijn pakketje echt een GE-WEL-DIGE armband waar mijn naam in morse op stond, maar ik droeg hem zo graag dat het zilverkleurige laagje al snel van de kraaltjes af ging en dus moest ik op zoek naar een vervanger, het duurde even maar toen bedacht ik me dat ik in plaats van kraaltjes met vormpjes ook kraaltjes met kleurtjes kon gebruiken! Ik heb best grote kraaltjes gebruikt (4mm) maar je kan ook bijvoorbeeld rocailles of zo gebruiken en zo dus ook een armband maken die zelfs gedragen kan worden door jongens, super leuk cadeautje voor je vriend; een armband met jouw (koos)naam of een lieve boodschap, of in meer meisjesachtige kleuren voor je bff. Of gewoon voor jezelf, met je naam of zelfs je motto; zodat je daar altijd aan herinnert wordt. (Ik bedenk me ineens ook dat je ze zelfs kan gebruiken als spiekbriefje, hahaha, maar dat heb je natuurlijk niet van mij!)



Tijd: 15 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: kraaltjes in 3 of meer verschillende kleuren - elastiek - druppeltje lijm.


Dit is een morse alfabet, elke letter wordt daarbij uitgebeeld in een combinatie van streepjes en puntjes, daarom gebruik je voor je armband 3 verschillende kleuren kralen. De eerste kleur is de basiskleur, de tweede kleur staat voor een puntje en de derde voor een streepje.


Schrijf het woord dat je wil spellen op een papier en leg de kraaltjes vast in de goede volgorde op je papier. Tussen elke letter legg je eerst een kraal in je basiskleur voor je weer verder gaat met de volgende letter.


Voor dat je verder gaat met rijgen zorg je eerst dat je alle letters nog een keer controleert en dat er zowel aan de linker als de rechterkant van de letters even veel basiskleur kralen zitten. Zorg ook dat je tijdens het rijgen goed op let dat je alle 'letters' goed schrijft!


Maak dan een knoopje in het elastiek en laat een druppeltje lijm op de knoop vallen voor je de overgebleven draadjes afknipt.

Eindresultaat:




Zoals ik dus in de intro al vertelde kan je met het formaat van de kraaltjes en de kleuren echt heel erg leuk spelen om zo een armband te maken die past bij iedereen en dat vind ik echt wel een leuk idee. De kraaltjes en elastiek die ik gebruikte kocht ik bij PrettyPretty.nl dat is echt mijn favoriete webshop voor kralen op dit moment (en nee ik krijg geen geld of spullen om dat te zeggen) dus als je kraaltjes zoekt; ga eerst eens even daar heen! Maak je zelf een van deze armbanden na, dan vind ik het heel leuk als je dat ook deelt op Instagram of andere social media. Gebruik dan #creachicks zodat ik het terug kan vinden!

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Wat een leuk idee! Het groene armbandjes vind ik het mooist :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat een super leuk idee! Leuk om cadeau te doen als iemand bijzonders een cadeautje verdient, natuurlijk dat de ander ook weer wat er staat :)

    BeantwoordenVerwijderen