DIY rewind: Carrie diaries telefoonhoesje

Ik heb in het verleden DIY's gemaakt die ik echt heel leuk vond, zowel om te doen als het eindresultaat, maar die eigenlijk geen aandacht hebben gekregen. Het leek me een leuk idee om een paar van deze DIY's (deels) opnieuw te maken, met de kennis van nu en met mooiere foto's en er gewoon een heel nieuw artikel van te maken. Vandaag trap ik af met de tas die ik maakte naar aanleiding van de tv-serie The Carrie Diaries, de prequel van Sex and the City over hoe Carrie Bradshaw uiteindelijk in New York terecht komt. De tas is een erfenis van haar pas overleden moeder, maar als haar jongere zusje er nagellak overheen morst lijkt hij zo de vuilnisbak in te kunnen. Maar Carrie zou Carrie niet zijn als ze geen betere oplossing zou hebben, dus bedruppeld ze de hele tas met nagellak en lakt ze er groot haar voornaam op. Tres bien! Hier zie je mijn vorige versie van de (toilet)tas, maar vandaag ga ik een telefoonhoesje onder handen nemen.



Tijd: 10 minuten.
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: Zwart hardcase telefoonhoesje - verschillende kleuren nagellak. Het is belangrijk dat je telefoonhoesje een hardcase is, omdat de nagellak op een siliconen hoesje niet zo goed hecht en zo gauw het hoesje een beetje beweegt valt de nagellak er zo van af.


Leg je telefoonhoesje op een ondergrond die vuil mag worden, dit is belangrijk want we gaan nogal een beetje knoeien! Om een mooie 'beweging' te krijgen op je hoesje is het slim om met elke kleur te beginnen met gieten NAAST het hoesje. Je moet sowieso voorzichtig gieten omdat je strepen anders veel te dik worden.


Wees creatief met de figuren die je maakt en de volgorde van kleuren die je kiest en laat het hoesje daarna goed drogen, echt wel een paar uur. Je nagels zijn vaak zo droog, maar die laagjes zijn ook maar dun! Zorg ook dat je na deze DIY even een raam open zet want echt gezonde dampen komen niet van nagellak af en dit zijn wel grote hoeveelheden...

Eindresultaat:


Het is een heel korte DIY, maar ik wilde hem toch nog een keer met jullie delen omdat ik na een paar jaar nog steeds heel erg blij ben met mijn toilettas en ik heb ook nog een set kunstnagels liggen die op dezelfde manier zijn versierd, maar ik heb nog geen moment gevonden om ze te dragen. Ik vind het nog steeds echt enorm jammer dat The Carrie Diaries gestopt is, want hoewel het geen vervanging van Sex and the City was, was het wel echt een hele leuke serie, dus als je de kans hebt; KIJKEN! Welk iconisch 'tv-serie item' (of uit een film is ook leuk) zou jij willen zien als DIY?

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Wat cool gedaan zeg! Ga ik ok een keer proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg gaaf! Vond het stiekem ook wel echt een leuke serie en heb zelfs de boeken gelezen haha

    BeantwoordenVerwijderen