DIY: Spookoorbellen

Vorig jaar heb ik een hele week gevuld met de leukste Halloween DIY's, maar omdat ik op dat moment nog niet echt een heel duidelijke doelgroep voor ogen had vond ik het erg moeilijk om leuke DIY's te vinden. Deze keer was het een stuk makkelijker, want ik weet zeker dat jij als lezer van mijn blog erg houdt van schattige, kawaii, figuurtjes. Dus toen ik spookoorbellen zag op pinterest besloot ik meteen dat ik daar voor deze Halloween mijn eigen versie van wilde maken en vandaag deel ik hoe ik dat deed.



Tijd: 30 minuten en 20 minuten bakken.
Moeilijkheidgraad: ♥♥

Benodigdheden: Witte, transparante fimo - cocktailprikker - kettelstiften - ringetjes - oorhaakjes - watervaste stift (zwart en rood) - secondelijm.


Kneed je witte klei met schone handen goed door tot het soepel is en rol er dan 2 balletjes van van ongeveer 7mm groot, dit lijkt heel klein maar het 'laken' komt er straks nog overheen en dan wordt hij wat groter.


Maak dan een rondje van ongeveer 4,5cm groot en zo dun mogelijk, dit mag gewoon lekker los uit de hand want een spook is ook niet zo heel netjes rond of zo, haha.


Prik dan het 'hoofd' op een sateprikker.


'Drapeer' dan je 'laken' over het hoofd van het spook.


Zoals je ziet is het het mooist om het gewoon een beetje te laten hangen zoals het bij elkaar komt, maar het is wel mooi om te zorgen dat het een beetje gelijkmatig golft.


Prik dan een kettelstift door het hoofd van het spook. Let op dat het aan de ONDERKANT onder het laken uit komt en niet uit de zijkant prikt.


De spookjes moeten rechtop staan bij het bakken, daarom stak ik ze in een oud stuk klei. Dit kan je daarna niet meer gebruiken, maar dit was toch al niet meer fatsoenlijk te gebruiken.


Met zwarte watervaste stift teken je dan het gezichtje er op en met rode watervaste stift maak je de wangetjes van het spook rood. Al is dat eigenlijk wel een beetje gek want het idee van een spook is natuurlijk dat hij dood is en dus bleek. Nou ja, ze lachen ook en dat is ook wel een beetje gek. ;) Maar wel schattig!


Laat een druppeltje secondelijm in het gaatje bij de kettelstift vallen en zorg dat het spook er niet meer overheen kan schuiven, als dit droog is knip je de kettelstift af zodat hij onder het 'laken' valt.


Maak dan als laatste nog een ringetje en een oorhaakje vast aan je spookje.

Eindresultaat:




Ik vind transparante Fimo echt zo mooi, het is niet doorzichtig maar vooral voor een figuurtje als deze spookjes is het zoveel leuker dan gewoon wit! Het is niet handig als je er niet op rekent, want andere kleuren komen er echt wel doorheen, maar goed. Morgen is het dus zo ver; Halloween, ik denk dat ik voor de lol gewoon deze oorbellen ga dragen, want daar heb ik ze ook voor gemaakt toch? Verder ben ik niet zo van het griezelen, al vond ik spooktochten vroeger altijd wel heel leuk en Halloween specials van tv-series ook, maar met een horrorfilm moet je echt niet bij me aankomen... Ga jij iets aan/voor Halloween doen?

Ph. by me.

1 opmerking :

  1. Ze zijn leu-heuk! Ik kan helaas geen zware oorbellen dragen, maar misschien maak ik er wel een leuke ketting van :D

    BeantwoordenVerwijderen