Leuke halloween films voor bangerikken



Ik zeg het maar gewoon; ik hou niet zo van enge dingen, ik hou niet van horror films en het spookhuis op de kermis bezorgt mij al genoeg nachtmerries. Voor mij geen horrorfilmmarathon dus morgen, maar ik weet zeker dat ik niet de enige ben die er niet van houdt en toch wel een beetje 'in het thema' wil blijven. Daarom heb ik 5 films uitgezocht die niet echt eng zijn, maar wel een 'eng element' hebben, zodat je morgen toch lekker mee kan doen met Halloween. Ow en als je toch wel echt een beetje wil 'creepen'; op Netflix staat de serie Kippenvel, naar de gelijknamige boekenserie van R.L. Stine!

HOTEL TRANSYLVANIA

Een hotel waar alle monsters heen komen om te ontspannen, ver uit het zicht van mensen en waar mensen verboden zijn te komen, want die willen de monsters toch alleen maar kwaad doen. Klinkt gezellig, zeker als je weet dat Graaf Dracula de eigenaar is. op de 118e verjaardag van zijn dochter (ja wie had dat gedacht) hoopt zij eigenlijk eindelijk het hotel te mogen verlaten, maar heel ver komt ze niet en uiteindelijk beland er zelfs TOCH een mens in het hotel!

CASPER

Casper is het vriendelijke en meest bekende spook van de wereld dacht ik wel, toch? Ik heb deze film vroeger echt te vaak gezien en ik was echt smoorverliefd op de (vleesgeworden) Casper die gespeeld werd door Devon Sawa. Kat heeft haar moeder verloren en haar vader zichzelf in de zoektocht naar de geest van zijn vrouw. Hij gelooft dat geesten overleden mensen zijn met onafgemaakte zaken. Zo komen ze terecht in het kasteel waar Casper, samen met zijn 3 plaaggeesten van ooms, woont. Hij kan zich niets meer herinneren van zijn aardse leven tot Kat hem daarbij helpt. Casper wordt verliefd op het mooie jonge meisje, maar ja hij is een spook, tot een hele speciale engel hem een 'Assepoester deal' aanbied...

SCOOBY DOO

Eerlijk is eerlijk, ik ken Scooby Doo het beste van de tekenfilms van vroeger, maar er zijn ook twee 'live action' films van gemaakt, films met echte mensen dus. En eerlijk is eerlijk, het is niet helemaal mijn ding. Maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die de manier van praten van Shaggy best aankunnen en dan is het best een vermakelijke film. De films gaat over de groep 'Mystery inc' die samen jagen op mysteries, vaak gepaard met spoken en monsters, waar dan natuurlijk weer schurken achter schuilen.

MONSTERS INC.

Disney! Dat moet wel goed zijn, deze film is wel favoriet en ik heb hem echt al ontelbaar vaak gekeken. Scully en Mike zijn monsters die leven in een monsterwereld, maar die monsterwereld is helemaal niet zo eng als wij mensen zouden denken. Toch moeten de monsters, om de monsterwereld van energie te voorzien, kinderen in de mensenwereld aan het schrikken maken, maar eigenlijk zijn de monsters veel banger van de mensen dan andersom, maar of dat nu wel nodig is? Zoals ik dus al zei is het dus helemaal geen enge film, toch denk ik dat het monster thema perfect is voor halloween, zeker voor schijters zoals ik.

SCARY MOVIE

Misschien een beetje een film(-serie) in de zelfde categorie als Scooby Doo; you love it or you hate it. Ik vind het stiekem echt wel heel grappig. Allerlei (horror) films worden op de hak genomen en, nouja dat vind ik wel leuk. In 2013 is het (tot nu toe) laatste deel uitgekomen, wat het totaal op 5 zet, maar de eerste waarin klassiekers als Scream en I know what you did last summer worden aangepakt is toch wel, nouja ik kan echt het woord 'beste' niet over mijn lippen krijgen, maar wel de belangrijkste uit de serie.

Zo nu weet je wat je te doen staat morgen. Zorg ook dat je snoep in huis hebt voor de 'trick or treaters' in de buurt en zet leuk een uitgeholde pompoen aan de deur voor de sfeer. Ennuh, ik hoop dat ik je geen nachtmerries bezorg met deze lijst, haha. HAPPY HALLOWEEN!

Ph. by me.

5 opmerkingen :

  1. Leuk, ik hou ook niet van horrorfilms. Casper is mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn lijstje! Ik ben ook echt geen fan van horrorfilms.
    De Scary Movies zijn echt mijn favoriet, ik houd echt van die droge humor! Daarnaast vind ik Hotel Transylvania ook echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love Monsters inc. Beide delen! Echt zo vaak gekeken vroeger!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaah scooby doo is zo leuk, al geef ik wel de voorkeur aan echt horror films ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel een beetje te laat maar mijn favorieten voor Halloween zijn Hocus Pocus https://nl.wikipedia.org/wiki/Hocus_Pocus_(film) de eerste 3 films van Halloween town http://www.imdb.com/title/tt0173886/ En deels een halloween film en deels een kerstfilm die ook goed is The Nightmare before Christmas van Tim Burton. Een hele goede stop motion film. https://nl.wikipedia.org/wiki/Tim_Burton%27s_The_Nightmare_Before_Christmas

    BeantwoordenVerwijderen