Magazine: Meiden lekker zelf doen special

Gisteren stond ik bij de Jumbo even te kijken bij het tijdschriftenrek toen mijn oog viel op niet een maar TWEE DIY specials van meiden tijdschriften, eentje van Meiden magazine en eentje van Tina. Ik besloot er (alvast) eentje mee te nemen voor een review en dat ik dan eventueel de andere later nog wel kon halen. Na een ienemienemutte-sessie viel de keuze op de Meiden lekker zelf doen special (wat ik, om te beginnen al een super schattige en leuke naam vind, dus daar zitten al de eerste punten.) Ik lees Meiden magazine normaal nooit, maar ik val bij dit magazine ook nog net wat verder buiten de doelgroep dan bij Fashionista en CosmoGirl! Toch vind ik dat voor een special als deze niet zo erg, omdat DIY-en voor elke leeftijd is!



Terwijl ik het magazine doorblader valt me meteen op dat het echt heel erg vrolijk is, de felle kleuren en vrolijke lettertypes vliegen om je oren. Nou is dit natuurlijk ook heel erg de stijl van het normale tijdschrift, maar het spreekt me wel aan. De moeilijkheidsgraad staat aangegeven in schaartjes (zoals ik dat zelf ook doe met hartjes) en er is echt voor 'ieder wat wils' om het zo te zeggen. Ook in 'thema' is er voor elk wat wils zo is er een thema mode, snacks, beauty, just fun en kamer knutsel.



Het tijdschrift heeft 50 pagina's, wat niet heel dun maar eigenlijk ook niet echt heel dik, wel zijn het echt heel veel pagina's met 'echte content' en maar 3 pagina's met reclame. In het midden zit een vel dat je er uit kan halen met een popcornbakje waar je de popcornrecepten in kan doen die in het magazine staan en wat andere dingen die je uit kan knippen en kan gebruiken voor DIY's uit het blad.



Het leukste is natuurlijk nog dat je gratis alphabetkraaltjes bij het magazine krijgt en waar je een leuk armbandje mee kan maken. Stiekem deed ik het daarvoor natuurlijk (haha, nee grapje natuurlijk. ;)) Mijn eindconclusie over het magazine is in ieder geval dat ik hem de 3,99 die hij kost wel waard vind. Het is duidelijk gericht op jonge meiden maar ook voor minder gevorderde knutselaars die wel van schattigheid houden (mijn lezers dus! Haha.) Ideaal magazine dus om jezelf cadeau te doen als je vindt dat je dat verdient, omdat je een 10 hebt gehaald voor een toets of juist een 1, omdat je ongesteld moet worden of omdat je gewoon een baaldag of feestdag hebt. (Ik ben heel goed in redenen verzinnen waarom ik mezelf mag trakteren op dingen.)

Ben jij nieuwsgierig geworden naar dit tijdschrift, denk je dat je het gaat kopen? Of wil je liever eerst ook nog een artikeltje zien over het Tina DIY magazine?

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen