Review: Maak je eigen sok-zebra


Al een tijdje ben ik gefascineerd door filmpjes op YouTube van sock plushies en als je mij een beeetje kent weet je ondertussen dat mijn eerste reactie 'OH MIJN GOD! WIL IK OOK DOEN!' was. Ik heb dan ook al wat ideetjes op stapel staan, maar het daadwerkelijke maken van een plushie was er nog niet van gekomen, tot ik vrijdag boodschappen deed bij Aldi en allemaal DIY-kits zag voor het maken van sock plushies! Ze bleken maar 2,99 te kosten en met dat bedrag kon ik prima leven en daarom besloot ik dat het een leuk begin zou zijn voor deze nieuwe hobby. Kijken jullie mee of het daadwerkelijk een succes was?


Het pakket kost 2,99 en daarvoor krijg je echt alle benodigdheden: een paar sokken, vulling, knopen, garen en zelfs een naald. Ow en de beschrijving natuurlijk, die je eventueel later nog eens kan gebruiken. Ik vind dit een mooie prijs, vind maar een paar sokken voor minder dan 3 euro (zeker als je eisen hebt in kleur of print) en dan heb je nog geen vulling of knopen. Het zijn ook echt 'mooie' sokken die je ook aan zou kunnen trekken, ik had minder kwaliteit verwacht, zeker met deze lage prijs.


Daar gaan we dan, ik vond het best eng hoor om de eerste sok door re knippen maar de uitleg is heel duidelijk. Door het kijken van de filmpjes besloot ik wel wat dingetjes anders te doen, zo zeggen ze in de beschrijving dat je de achterkant van het hoofdje moet vastbinden, maar ik heb een rijgsteek gebruikt omdat dat veel netter werkt. (En het is net zo makkelijk.)


Voordat ik het hoofd 'dicht' kon maken moest het sokje natuurlijk eerst gevuld worden, dat kost ook nog wel even wat moeite om het hoofd een mooie vorm te geven, grappig ook wel om te merken hoe het het beste werkt.


Nergens staat het aangegeven, maar ik vond het wel handig om aan te geven waar bijvoorbeeld de ogen moesten komen. Bij de neusgaten ging dat niet (achteraf had ik krijt kunnen gebruiken, maar dat had ik dus niet gedaan) en om ze mooi recht te krijgen was best een klus.


Wat ook niet in de gebruiksaanwijzing staat is dat je oren, armen en benen even vast moet spelden voor je ze echt vast zet, met naald en draad. Als je ze niet eerst (op de goede plek) vast zet met spelden heb je een grote kans dat de armen, benen of oren schots en scheef aan het lichaam komen te zitten.


Natuurlijk mocht ik nadat ik klaar was het certificaat invullen, met een naam en wanneer ik de zebra gemaakt heb. Ik besloot hem Zeep te noemen, want op iets beters kon ik niet komen. Ik vond het in ieder geval super leuk dat er een certificaat bij zat, haha.

Eindresultaat:

Ik vond het een heel leuk set om uit te proberen en heb denk ik wel echt het sock plushie virus te pakken gekregen, om eerlijk te zijn. Het is relatief eenvoudig als je bekijkt wat het eindresultaat is en je kunt je hele creatieve hebben en houden er in kwijt. Ik heb zoveel leuke idee├źn met wat ik nog kan maken voor jullie. Zou jij dit set ook kopen? Of ga je liever aan de slag met een video van YouTube en een eigen gekozen paar sokken? (Of wacht je liever op een DIY van mijn hand? Hihi.)

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen