Shoplog: Rommelmarkt scouting

Ik ben niet zo'n rommelmarkt ganger, maar rommelmarkten georganiseerd door verenigingen vind ik dan nog wel leuk. Alle kraampjes met potten, pannen en glazen kun je snel over slaan om de kramen met boeken en platen in te duiken. De prijzen zijn vaak 'voor het spekken van de pot' en daarom is alles spotgoedkoop, waar mensen die hun eigen zooi verkopen vaak ook nog 'emotionele centen' optellen bij het bedrag dat het item daadwerkelijk waard is. En het is gezellig. De rommelmarkt was dit keer bij mijn oude scouting en dus kwamen we ook genoeg bekenden tegen en ik was samen met mijn moeder, zus en nichtje (die van het Beautygloss vriendinnenweekend) en vooral mijn nichtje kocht het een na het ander; een skateboard om op te knappen, een lockerkastje voor 2,50 (zo spotgoedkoop omdat er geen sleutel bij zat), een oude filmcamera 'omdat het er zo cool uit ziet' en noem maar op. Mijn zus en ik werden pas warm bij het zien van de hobbyboeken. 'Deze hele doos mag u hebben voor 1 euro!' zei de mevrouw die bij de boeken stond, dat lieten we ons geen 2 keer zeggen. We betaalde ieder 50 cent en namen een grote bananendoos vol hobbyboeken mee naar huis, om daar te verdelen.



Het leukste van op deze manier een aankoop doen, vind ik achteraf, is dat ik dus een hoop boeken heb meegenomen die ik anders links had laten liggen maar die wel SUPER leuk blijken te zijn. We verdeelden de boeken (het waren er echt veel) uiteindelijk dan ook niet alleen tussen mij en mijn zus, maar mijn vader werd 'verwend' (haha) met een paar puzzelboeken en mijn andere nichtje die niet mee was naar de rommelmarkt konden we ook nog een hele stapel met kinderknutselboeken geven. Ik heb vooral gekeken naar boeken die leuk zouden zijn 'voor de blog' zodat ik wat vaker met nieuwe technieken op de proppen kan komen.


Aangezien jullie dus (ik zeg het voor de zoveelste keer) massaal vroegen om brei-artikelen ten eerste deze boekjes, deze zaten dubbel in de doos, helaas was deel 1 ook maar 1 keer aanwezig. Ik denk wel dat ik daar eens naar moet zoeken op marktplaats.


Al eerder liet ik zien dat ik van dit 'merk' meer patronen heb, dus ik was best wel een happy camper dat ze hier ook weer bij zaten. Ook al heb ik er dus nog nooit wat mee gedaan. Het zomerjurkje met de aangerimpelde rok is wel heel schattig he?


Deze werd door mijn zus op mijn stapel gelegd als 'leuk voor je blog', maar zelf heb ik er nog niet goed ingekeken of het ook echt leuk is voor mijn blog...


Nog een die met dezelfde reden op mijn stapel werd gelegd, een snelle blik deed me denken aan deze DIY die ik vorig jaar december maakte, dus misschien een tweede blik ook wel waard, haha.


Gisteren zag je al een sok-zebra DIY-kit review en misschien volgen er wel meer, in dit boekje staan ook andere hele leuke stoffen knuffels. Misschien kan ik er iets leuks mee voor jullie, maar op zich zijn gewoon alleen de jaren 70 foto's al gewoon super leuk om naar te kijken.


Nog een boek dat gewoon al leuk is om de jaren 70 plaatjes, maar dit doe-het-zelf klusboek is ook nog eens super handig, zo staat er bijvoorbeeld ook in hoe je een stoel moet bekleden, maar ook ingewikkeldere klussen staan er in. Een soort Eigen huis en tuin in boekvorm dus, maar dan zonder irritante Nico (al is die al een tijdje met 'pensioen' en vervangen door de minder irritante Thomas...)


Deze zat ook 2 keer in de doos (zouden mensen nou echt al die boekjes dubbel hebben of gewoon 'zoveel' mensen die boekjes in 1 keer beu zijn geweest?) Super leuk, misschien niet voor 'nu' maar straks tegen de zomer is het misschien wel een heel leuk onderwerp om iets mee te doen, maar zo niet; ook hier heerlijke jaren 70 prenten.


En als laatste, maar zeker niet minste; een boek over fotograferen. Ik weet nog dat een zeker Limburgs vriendinnetje (je weet vast wel wie je bent) van vroeger een boek of boeken uit deze serie had, maar daarom heb ik hem niet gehouden en ook niet omdat er leuke fotolijst ideetjes in staan, nee het gaat ook wat serieuzer over lomografie (of wat in ieder geval tegenwoordig zo heet) super tof!

Uiteindelijk had ik dus 10 boeken, voor 50 cent, haha geweldig toch zulke koopjes? Ik kocht ook nog een kitscherige kop-en-schotel voor een carnavalskostuum DIY (er komt ook een Halloweenkostuum DIY en eigenlijk is het om het even, maar ik wilde toch een tijdje er tussen hebben) en die was 20 cent. Flinke financiƫle schade dus (haha) na zo'n middagje rommelmarkt, maar ik heb me vooral heerlijk vermaakt met struinen en kijken en alle onzin die samen met de spullen werd verkocht.

Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Leuk dat je zoveel (toch nog leuke) boeken hebt kunnen scoren!
    Vooral voor dat prijsje, lang leve tweedehandsartikelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk, al die oude hobby boeken! Ook altijd mijn favoriet op rommelmarkten. Ik mis alleen een boek over haken, haha. Als je ook wil leren haken... Ik ben er best goed in, al zeg ik het zelf ;)

    BeantwoordenVerwijderen