Als ik geen blog zou hebben...

Leuk! Op crvy.nl las ik een artikel over hoe haar leven er uit zou zien als ze niet zou bloggen. Dit zette mij aan het denken, want in hoe verre beinvloed het blogger zijn mijn leven? Ben ik echt zoveel anders met blog als zonder blog? Nou ja, laat ik maar gewoon beginnen.

Als ik geen blog zou hebben...



...zou ik lang niet zoveel 'knutselen', ik kan nu lekker veel tijd (en eerlijk is eerlijk, ook geld) in creatief zijn steken, zonder dat het nutteloos is. Maar als ik geen blog zou hebben, waarom zou ik het dan nog allemaal doen?

...zou mijn tijd op internet echt alleen verspilling zijn. Ik zit veel op Pinterest of Instagram of youtube, gewoon om inspiratie op te doen. Zonder blog zou ik dat denk ik nog steeds wel heel leuk vinden, maar zou het misschien wel stukken minder nuttig zijn.

...zou ik mezelf de afgelopen anderhalf jaar niet hebben ontwikkeld. Werkeloos thuis zitten ain't fun en is echt heel erg oninspirerend. Maar dankzij mijn blog had ik geen mogelijkheid om stil te staan, ik moest groeien en leren. Ik had doelen die ik wilde behalen. Ik moest WERKEN aan een goede online presentatie van mezelf en dat heeft er ook voor gezorgd dat ik mezelf heb ontwikkeld.

...zou ik nog steeds niet vertrouwen in mijn kunnen. Ik ben namelijk ontzettend onzeker, ook over mijn blog hoor, maar ik weet wel wat ik doe en dat gevoel mis ik op andere vlakken nog wel eens. Ik ben blij dat ik tenminste op 1 vlak nog wel een beetje zelfvertrouwen heb, haha. Ik vind het nu ook wel heel tof om te zeggen dat ik blogger ben als mensen vragen wat ik doe!



...zou ik mezelf niet kunnen zijn. Het klinkt super dramatisch, maar er zijn dingen die ik hier op mijn blog niet deel die mij in het echte leven nogal 'een stempel' geven. Juist omdat ik dus hier op mijn blog die stempel niet wil praat ik er niet over. Ik doe trouwens verder ook geen moeite om het te verbergen, maar ik denk wel dat je even de Sherlock uit moet hangen om erachter te komen. Het is fijn om beoordeeld te worden om wie je echt bent en niet op je stempel.

...zou ik niet door hebben gehad dat ik zoveel was aangekomen. Ik ben het afgelopen jaar veel afgevallen, 10 kilo minstens, maar ja die kilo's waren er daarvoor ook bij gekomen en heel eerlijk gezegd waren het vooral de foto's voor mijn blog waardoor ik me realiseerde dat het zo was. Ik vond het moeilijk om leuk op de foto te staan en mijn kleding stond niet meer zo mooi als ik zou willen. Ik besloot daarom dat er iets moest gebeuren, maar ik wilde niet op dieet. Dus daarom is het heel langzaam gegaan, gewoon door kleinere porties te eten, geen frisdrank te drinken en een beeeeetje op te passen met snoep en chips eh het resultaat mag er wezen, maar ja zonder al die blogfoto's was die onderkin me nooit opgevallen.

...zou ik helemaal NIKS snappen van internet-taal. Dan heb ik het vooral over dingen als 'tags' en 'hauls' maar ook de echte internettaal; html en consorten. Ik snap het nu al niet zo goed, maar goed genoeg om er af en toe wat mee te doen. Ik was er trouwens ver voor de blogtijd al wel mee bezig, maar ook TOEN had ik al websites (gratis, bij geocities, de nostalgie) over allerlei onderwerpen. Misschien geen blogs, maar zo zie je maar weer dat ik er altijd al mee bezig was.



Nu vraag ik me sowieso wel eens af hoe mijn leven was geweest zonder internet, als ik zeg maar 20 of 30 jaar eerder was geboren en dan dus 30, ik bedoel 28 natuurlijk, was geweest in 1985 of 1995. Hoe zou mijn creativiteit dan hebben ontwikkeld? Toen waren er natuurlijk heel andere knutseldingen hip om te doen, zou ik in de jaren 70 vrolijk mee gemacrameed hebben? Een blog had ik in die tijd zeker niet gehad, daar heb je toch echt internet voor nodig, maar eigenlijk kan ik me dat niet eens voorstellen. Welke hobby heeft jou veel gebracht en kan jij geen leven zonder voorstellen?

Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Zo te zien heeft je blog je wel veel geweldige dingen gebracht :). Vooral fijn om te lezen dat je hier jezelf meer kan zijn. Ik denk dat het internet voor veel mensen een kans is om even niet te hoeven denken aan dingen waar ze anders heel de tijd mee geconfronteerd worden (door anderen). Dat afvallen vind ik echt knap, daar mag je fier op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi om hierbij stil te staan! Ik merk ook wel dat ik het ontzettend fijn vind dat ik mijn bloggie heb, gezien ik ook zo ontzettend veel vrije tijd heb (alleen maar vrije tijd).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel! Eenmaal een blogger, altijd een blogger.. zou ik zo zeggen. :)
    Zelf vind ik het leuk dat je jouw interesses kan delen met anderen én uiteraard dat je zelf ook meer onderneemt om leuke blogposts te kunnen schrijven. Zo te zien heeft jouw blog je al heel wat opgeleverd, fijn om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen