De thee tag

Hij komt natuurlijk bij Willemijn en Martine, van 2WMN.nl, vandaan. Ik zeg natuurlijk omdat dat volgens mij toch wel de grootste theeleuten zijn uit blogland. Ik denk dat ik misschien wel op 2 sta, want hier gaan er soms wel 3 of 4 grote mokken thee doorheen op een dag. Ja, dan moet ik ook best wel veel plassen, maar het is zooo lekker! Ik zou dus willen zeggen; pak een kop thee en lees mee met deze thee-tag...



1. Losse thee of theezakjes?
Ik vind losse thee vaak gewoon irritant, moet je weer iets zoeken om het in te doen, juiste hoeveelheid afmeten en nouja dat vind ik gewoon teveel gedoe. Doe mij maar gewoon kokend water, theezakje erin en hatseflats dan is mijn thee lekker genoeg hoor. Ik moet wel zeggen dat ik echt een abnormale hoeveelheid thee heb..

2. Sterke thee of slappe thee?
Ik denk iets ertussenin? Misschien voor Engelse begrippen wel heel slap, haha, maar mijn drankje moet wel echt een mooie kleur hebben en ik kan niet 2 keer doen met alle theezakjes. Maar omdat ik veel groene thee drink is het sowieso dan niet zo sterk, want dan wordt-ie bitter. Jakkes.

3. Wat voor lekkers eet je graag bij de thee?
Gewoon heel eenvoudig; een stukje chocolade. Het liefst wit of heeeeeeeeel erg puur, of melk chocolade van Cote d'or, dat is de enige die ik echt lekker vind. Oh of die milka repen met smarties en zo erin. Ik begin hier gewoon te watertanden!



4. Wat zijn je favoriete merken thee?
Pickwick en Albert Heijn eigen merk. Maar losse thee vind ik erg lekker van Simon Levelt of gewoon van van die marktkraampjes met allemaal lekkere kruiden, dat je dan verslaafd bent aan die thee en dat hij dan op is en je hem nergens meer kan krijgen...

5. Drink je op bepaalde tijdstippen een specifieke soort thee?
Nee, gewoon waar ik zin in heb, maar eigenlijk altijd groen, wit of kruiden. Zwarte thee drink ik echt heel erg zelden.

6. Noem je drie favoriete theesmaken op dit moment
Op dit moment drink ik veel witte thee met oranjebloessem van Albert Heijn, groene thee met cranberry en omdat het weer ernaar is kaneelthee. Dit is dus wel zwarte thee, maar daar mag ik dan ook maar 1 kopje van op een dag. Ja, ik ben streng voor mezelf. Daarnaast hou ik ontzettend van thee van Mr. Jones (koop ik altijd bij Cook and co, is wel dure thee) met rozensmaak en nu het weer bijna december is denk ik dat ik toch ook nog een zakje Sinterklaasthee moet gaan halen. ZOOOOO lekker!

7. Uit welke kopje(s) of glazen drink je het liefst thee?
Mijn Blond 'Fashionista' mok (wanneer maken ze eens een 'blogger' mok? Kom op Blond dames!) En een groot glas dat ik heb, die is net wat netter dan mijn grote mok.



8. Waar moet jouw ideale theekopje aan voldoen? (Denk aan groot, klein, dik/dun glas, dik/dun steen)
Mijn theemok moet groot zijn en robuust, ik warm er in de winter graag mijn handen aan mijn mok of glas. Verder vind ik een stenen mok wel handig omdat die niet zo breekbaar is als zo'n mooi dubbelwandig glas, maar zoals ik net al zei; die is wel veel mooier, sjieker en volwassener. Maar vooral het formaat, want als het op theemokken aankomt does size matter. Ow en ik hou helemaaal niet van die standaard mokken, hij mag wel wat ronder zijn, beetje bol.

9. Welke thee vind je echt niet te pruimen?
Fruit thee; bosbessen, aardbei, kers, nee daar hoef je bij mij niet mee aan te komen. Allemaal zo kunstmatig en nep. Ow en rooibos thee vind ik ook echt niet lekker, nee, thee moet fris zijn of kruidig, maar niet van die zoete nepsh**.

10. Wanneer geniet je het meest van een kopje thee?
Poeh, dat is een moeilijke vraag zeg... Ik denk, ik denk als ik een hard gewerkt heb en helemaal 'voldaan' en moe ben van dat harde werken (bijvoorbeeld het huis grondig poetsen of toen ik nog werkte als ik dan een heleboel mensen achter elkaar moest helpen.) Na een grondige poetsbeurt ga ik dan graag even in de douche, mijn pyjama aan en dan op de bank met Netflix, chocolade en natuurlijk een lekkere kop thee!

Dat was de thee-tag, ik kreeg wel dorst van het invullen hoor, dus het was maar goed dat er ook leuke foto's bij moesten, haha. Nu ga ik lekker mijn groene thee cranberry opdrinken. Maar eerst ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jouw favoriete thee is en als je deze tag op je eigen blog al eens hebt ingevuld; deel de link maar in je comment want ik ben ook wel benieuwd naar andere antwoorden, misschien ontdek ik nog wel lekkere nieuwe thee-smaken...

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen