DIY: Cadeau telefoonhoesje

Telefoonhoesjes zijn altijd super leuk en vrij makkelijk om aan te passen aan een thema, ik heb in het verleden al heel wat leuke DIY hoesjes laten zien, maar vandaag laat ik misschien wel de allersimpelste allertijden zien, een telefoonhoesje geïnspireerd op een decembercadeautje!



Tijd: 5 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: Telefoonhoesje - lint - schaar.


Leg het lint op tafel en je telefoonhoesje er op, wikkel de linten van beide kanten van het lint om elkaar heen zodat je het verticaal om het hoesje kan wikkelen.


Klik dan je telefoon in het hoesje, zo zorg je ervoor dat de strikjes niet te strak zitten en je telefoon er straks niet mee in past. Ik was foto's aan het maken met mijn telefoon dus gebruikte het bescherm schuim wat in de hoesjes zat toen het werd verstuurd.


Draai je hoesje om en haal de verticale lintjes onder de horizontaal gespannen lintjes.


Maak dan een knoop in de lintjes, zo dat het horizontale lintje ertussen zit.


En vervolgens nog een strik, met dubbele knoop zodat dit er niet zomaar uitgaat terwijl je je telefoon gebruikt.


En als laatste knip je de uitstekende lintjes af zodat dit er mooi uit ziet.

Eindresultaat:


IS dit niet een super schattig telefoonhoesje voor de feestdagen? Zelfs voor Sinterklaas zou hij al heel erg leuk zijn, maar ook met kerst is het heel erg passend. Je kan natuurlijk ook andere kleuren lint gebruiken of verschillende kleuren. In plaats van een transparant hoesje kun je een gekleurd hoesje gebruiken, op eBay koop je ze voor nog geen euro, dus waarom zou je dan met een saai telefoonhoesje blijven lopen?

Ph. by me.

5 opmerkingen :

  1. Aah wat een superleuk idee!! Helaas heb ik alleen zo'n hoesje die helemaal om m'n telefoon zit, en dan is zo'n strik niet zo handig :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh wat leuk! Daar word je ook super hebberig van haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een super leuk idee!!!! Ik denk dat ik er ook een ga maken :) Moet alleen nog snel een doorzichtig hoesje halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke blog. Ook een super leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen