DIY: Glittergel

Het is DE trend voor deze feestdagen; een glitter scheiding in je haar. Vooral in combinatie met knotjes op het hoofd vind het heel erg leuk, maar ook met vlechtjes of een chiquer kapsel met mooie krullen is het enorm 'on trend'. Nu zijn glitter haargels natuurlijk niet al te duur en rond de feestdagen ook best wel ergens te vinden, maar die kleurtjes zijn nooit helemaal wat je eigenlijk wil, dus besloot ik zelf maar glitterhaargel te maken en jullie te laten zien hoe ik dit doe.



Tijd: 5 + 10 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: glitters in verschillende groottes en kleuren - goedkope haargel - wegwerp lepels en of roerstaafjes - bakje.


Meng in het bakje alle kleuren en formaten glitters die je wilt. Bij Action verkopen ze nu ook grove sterretjes-glitters in zilver en goud, maar ook de gekleurde glitters in deze DIY komen van de Action en kosten minder dan een euro.


Meng vervolgens een lepel goedkope gel door (ongeveer) dezelfde hoeveelheid glitters, hoe kleiner de verhouding glitters of gel is hoe minder glitterig de gel wordt, daarom adviseer ik 1 op 1.


Dan is het tijd om aan het kapsel te beginnen, hiervoor maak je een strakke middenscheiding en twee staartjes, hoog bovenop je hoofd.


Vervolgens pak je een (oud) paar sokken waar je de voet van af knipt.


Trek dan een van de staarten door de sok en zorg dat de elastiek boven zit en het afgeknipte gedeelte bij je hoofd. Rol dan de elastiek van de sok om, zo dat je haar ertussen zit en uiteindelijk helemaal in de sok is gerold. Zet dan je knot vast met schuifspeldjes en herhaal dit aan de andere kant.


Dan hoef je alleen nog maar wat gel op je scheiding te smeren. Let er wel op dat de gel aan weerskanten van je scheiding zit en niet teveel op het stukje huid dat je ziet, zeker als je met grovere glitters werkt.

Eindresultaat:






Ja, ik vind dit heel erg leuk, toen ik een jaar of 12/13 was waren de twee knotjes (of 'handvaten' zoals mijn lieftallige zwager altijd zei) onder invloed van de Spice Girls ook heel cool, maar alle trends uit die tijd lijken terug te komen dus hier was op te wachten. Ik hoop alleen maar dat de terugkeer van de plateauzolen achterwege blijft.

Ph. by me.

1 opmerking :

  1. Wat leuk gedaan! Ik ben gek op glitters, smeer het graag op mijn nagels. :P

    BeantwoordenVerwijderen