DIY: Pompompet

Pompommen maken, een typische kleuterschool activiteit, maar ik durf te wedden dat je eigenlijk geen idee meer hebt hoe het moet. Ik ga vandaag een hele eenvoudige DIY laten zien waarbij ik ook een even eenvoudige manier om een pompom te maken ga laten zien. Er zijn namelijk verschillende manieren en zelfs apparaatjes waarmee het kan, maar op deze manier kan je ze op alle mogelijke formaten maken.



Tijd: 20 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: pet - karton - schaar - wol - naald - draad.


Knip van het karton een U, zorg dat het karton een beetje stevig karton is. Voor een kleine pompom kun je ook een vork gebruiken, maar dat is voor deze DIY wel echt te klein.


Wikkel dan het wol om de 'pootjes van de U, hoe dikker je de wol omwikkeld, hoe voller je pompom wordt en hij mag best wel lekker vol zijn!


Om het midden knoop je een touwtje, dit wordt het midden van de pompom en haal het wol van de U af.


Het wordt pas een pompom als de draadjes open zijn geknipt van de zijkant, doe dit heel voorzichtig laagje voor laagje, de draadjes zitten namelijk best wel los en je kunt ze lostrekken.


De pompom is nu nog een beetje piekerig, maar dit is eenvoudig bij te werken door er met een schaar een mooie bol van te knippen.


Dan naai je de pompom op de pet, je zorgt dat het midden van de pompom bovenop het nopje van de pet zit.

Eindresultaat:







Zoals ik al zei is het een heel eenvoudige DIY, maar petten met pompoms zie je wel steeds vaker in de winkels liggen en vaak voor hoge prijzen dus op deze manier is het heel leuk om zelf een oude pet te recyclen.

Ph. by me.

1 opmerking :

  1. Wat een leuke DIY! Ik denk dat ik deze zelf eens ga uitproberen maar dan voor in de zomer, met felle kleurtjes voor op festivals te kunnen dragen.
    www.precieslies.weebly.com

    BeantwoordenVerwijderen