DIY: Washi tape DIY's proberen van pinterest

Pinterest staat vol met super leuke ideetjes met mijn favoriete knutselmateriaal; washi tape en ik besloot er eens 3 uit te proberen en met jullie te delen. Ik zelf gebruik mijn washi tape vooral als versiering in mijn agenda of om dingen op mijn muur te plakken. Beetje jammer eigenlijk als je ziet wat je er eigenlijk allemaal mee kan doen. Daarom heb ik droe

Pagina vlaggetje
Ik ben echt een planner, dat heb ik al vaak gezegd, maar daarvoor zijn dit soort vlaggetjes voor in je agenda echt super handig. Zo kan je namelijk snel zien waar je moet zijn voor de dingen die deze week van toepassing zijn; een zo'n vlaggetje bij de agenda, eentje bij je maaltijdplan en het handige is dat je er ook nog een To Do lijst of zo onder kan schuiven. Het maken was echt heel makkelijk, gewoon een washi tapeje dubbelvouwen over de onderkant van de paperclip en een beetje bijknippen met een schaar. En je kan elke keer een nieuwe paperclip maken als je de oude beu bent.

Pleisters

Oke, waarom is het voor kinderen cool om Frozen of Cars pleisters te hebben en moeten volwassenen altijd van die saaie huidskleurige pleisters gebruiken? Ik besloot om op van die pleisters die je nog zelf moet knippen (35 cent bij kruidvat) gewoon washi tape te plakken voor ik ze in stukken knipte. Zo is de pleister versiert en heb ik gewoon een super gave pleisters! Let wel op dat je een goed plakkende washi tape gebruikt, anders heb je best wel grote kans dat het gewoon loslaat en dat is gewoon zonde.

Sleutels

Wij hebben na de verbouwing ook nieuwe sleutels gekregen van ons huis, maar ik raak nog steeds wel eens in de war welke sleutel nu eigenlijk voor welke deur is, daarom leek het me een goed plan om de sleutels te beplakken met washi tape. Ik moet heel eerlijk zeggen dat deze DIY op Pinterest makkelijker leek dan hij in het echt bleek te zijn. Ik gebruikte daarom smalle washi tapes omdat een brede niet te hanteren was, deze washi tapes kocht ik bij Action. Door deze dan in laagjes op de sleutel te plakken kun je makkelijk het gaatje open laten, het is veel moeilijker om dit netjes eruit te knippen bij een bredere tape.

Jammer dat de sleutel DIY iets minder werkte dan ik hoopte, maar het eindresultaat mocht er nog steeds wel wezen, al zeg ik het zelf. Welke DIY vind jij het leukst? En welke DIY van Pinterest zou je graag uitgeprobeerd zien? Vind je het leuk als ik vaker Pinterest DIY's uit zou proberen op deze manier, of misschien wat uitgebreider (en misschien ook de mislukkelingen laten zien, want dat is natuurlijk ook wel heel grappig, haha.) Laat het vooral weten!

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Leuk, ik heb ook al veel gedaan met die tape, maar heb nog veel over. Leuke ideetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee om ze op de pleisters aan te bren gen. Dat ik daar nog nooit eerder aan dacht

    BeantwoordenVerwijderen