Review: Maak je eigen chocolade letter (Action)

Sinterklaastijd zit er weer aan te komen en dat betekent ook dat al het snoepgoed in de winkels ligt. Naast de standaard pepernoten en taai taai hebben ze bij Action tegenwoordig ook wel eens andere leuke snoepkitjes. Een snoepkitje zoals deze die ik zag liggen voor 49 cent en daarom vroeg dit 'Maak en versier je eigen chocoladeletter' gewoon om een review, want als bezoeker van deze blog moet je toch wel weten dat zelf doen leuker is, toch?



Ze hadden alleen maar melkchocolade en alleen maar de S. Dat laatste vind ik niet zo erg, maar dat eerste wel een beetje, want er zijn natuurlijk genoeg mensen die liever puur of juist witte chocolade hebben. Ik gok trouwens dat dit restpartijen zijn van vorig jaar (als ik naar de tht datum kijk, die staat op 31-12-2015) dus misschien waren die er ooit wel, maar dat zal ik nooit weten. Wel heb ik ze bij verschillende Actions gespot, dus waarschijnlijk liggen ze zo goed als overal wel.


In de verpakking zitten een handje vol smarties, 60 gram chocolade en een malletje in de vorm van de letter S. Nu was deze verpakking maar 49 cent en zou ik daar niet veel meer van verwachten, maar als ik er meer voor had moeten betalen had ik echt wel meer verschillende versiering willen hebben. Maar goed, ik zeur misschien een beetje, haha.


De gebruiksaanwijzing staat achter op het doosje, er staat een duidelijke uitleg voor het au bain marie smelten van de chocolade bij. Als je een magnetron hebt zou je die ook kunnen gebruiken, maar daar staat niks over op het doosje.


Ik volg de gebruiksaanwijzing en kook water, zet er een kleinere pan in en doe in die kleinere pan de chocolade pastilles. Deze mag je best even met rust laten om te laten smelten.


Omdat ik natuurlijk weer iets anders moet doen dan de gebruiksaanwijzing zegt besluit ik de smarties als eerste in de mal te doen en dan daaroverheen de chocolade te gieten, in plaats van ze straks er nog op te plakken met chocolade.


Toen de chocolade goed gesmolten was kon ik hem in het malletje gieten, maar dat ging niet helemaal van harte. Er bleef veel chocolade in het pannetje zitten en het was moeilijk om goed te verdelen, het bleek ook echt maar NET genoeg chocolade om de vorm te vullen.


Snel de letter in de koelkast, omdat ik weg moest heeft hij er langer in gestaan dan een half uur, maar het lijkt me ook wel een gevalletje; beter te lang dan te kort. Uiteindelijk heeft hij er denk ik 2 uur in gestaan en toen waren er zelfs nog wat kleine stukjes niet helemaal uitgehard.


Ai de warmte van de chocolade heeft de mal geen goed gedaan, nog een keer gebruiken gaat hem dus niet worden en ik vrees zelfs dat deze letter al niet helemaal eruit gaat komen zoals ik het liefst zou zien.

Eindresultaat:

Ja, zoals ik al dacht, het is niet de mooie strakke letter die beloofd wordt door de verpakking en de mal, maar hij is wel heel lekker en het was eigenlijk best leuk om te doen. Was er ongeveer een half uurtje mee bezig en hoewel ik dacht dat het echt super suf zou zijn (zeker nadat ik de verpakking open had gemaakt) maar dat viel reuze mee. Leuke activiteit om met een vriendin of met een date te doen; hoe leuk is dat laatste. Helemaal als je dan wat meer versiersels (die die je ook gebruikt voor koekjes en cakejes) regelt en dan voor elkaar een letter versieren! Voor wie zou jij wel zelf een chocoladeletter willen maken?

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Jammer dat het niet helemaal het resultaat leverde wat je verwacht had! Maar het idee is inderdaad wel heel leuk! Misschien was het wel wat beter gelukt als de chocola niet heel heet was?
    Ik zou een chocoladeletter voor mijn vriend maken - lekker origineel haha :p

    BeantwoordenVerwijderen