Tag: I ♥ Sleep

Ik ben hard aan het werk om te zorgen dat vanaf volgende week een maand lang, elke dag de leukste artikelen online kunnen gaan komen, super leuk hoor om al zo helemaal in kerststemming te zijn! Maar natuurlijk wil ik niet minder (leuke) artikelen plaatsen deze week. Daarom dacht ik dat deze I love sleep tag die ik bij My Little Happiness zag wel een leuk artikel zou zijn voor vandaag, want ow wat slaat alleen de naam al enorm op mij...



1. Hoe laat ga je meestal naar bed?
Sowieso veel te laat! Meestal pas rond een uur of 12, terwijl het beter zou zijn om tussen 22 en 23 in bed te liggen, maar ja teveel leuke dingen op tv weerhouden ons ervan om naar bed te gaan.

2. Wat is jouw vaste ritueel voor het slapen gaan?
Ik heb niet echt een vast ritueel, ik doe gewoon waar ik zin in heb. Wel moeten mijn vriend en ik even knuffelen voordat we echt gaan slapen, anders komen we echt niet meer in slaap, haha.

3. Wat doe je als je niet kan slapen?
Dan grijp ik naar mijn telefoon. Tsja, waarschijnlijk niet de juiste manier om met slapeloosheid om te gaan, maar

4. Wat is je favoriete slaaphouding?
Ik slaap het liefst op mijn rug, helemaal onder gestopt onder mijn deken.

5. Waarvoor mag je jou altijd wakker maken?
Pfoe, ik denk dat je mij beter niet wakker kunt maken als je leven je lief is hoor. Wel houdt bloggen me vaak UIT mijn slaap en heb ik dan vooral ook veel zin om gewoon lekker te bloggen in plaats van te gaan slapen, maar vroeg of zelfs midden in de nacht wakker gemaakt worden om te bloggen; daar word ik waarschijnlijk alles behalve blij van.

6. Hoe laat gaat je wekker ‘s ochtends?
Mijn eerste wekker gaat om 6 uur (ja, ik zei toch dat twaalf uur te laat was om te gaan slapen) maar als mijn vriend dan naar zijn werk is pak ik nog even 1,5 uur tot 8 uur. Ik probeer dan om 9 uur op te staan en heb dus een uurtje om lekker blogs te lezen en rustig wakker te worden. Soms doe ik dit al vanaf dat mijn vriend weg is en dan probeer ik eerder op te staan, maar ik heb echt het lekkerste bed ooit.

7. Snoozen of direct opstaan?
Van snoozen word je eigenlijk alleen maar vermoeider, maar ik moet toch eerlijk zeggen dat ik het toch wel altijd doe eigenlijk. Het liefst lig ik gewoon even wakker, maar wel met mijn ogen dicht in bed, lekker mijn plannen voor die dag overdenken.

8. Slaap je uit in het weekend?
HELL YEAH! En het liefst niet te zuinig ook, al vind ik het ook wel heel lekker om uit mezelf vroeg wakker te zijn hoor, mits het samen met mijn vriend is. Anders ga ik er alleen toch niet uit, haha.

9. Welke rare dingen doe je in je slaap?
Ik schijn te praten in mijn slaap, maar ik ben niet zo erg als mijn vriend, die verteld de meest gekke verhaaltjes en komt me midden in de nacht, slapend overladen met kusjes. Toen het in de zomer zo heet was werd me midden in de nacht gezegd dat ik het raam maar dicht moest doen, want de bananen kwamen binnen. Ja, gekker krijg je ze niet toch?



10. Hoeveel kussens liggen er in je bed?
Twee, eentje voor mij en eentje voor mijn vriend. Ik ben niet iemand die een bed helemaal mooi opmaakt, met ik weet niet hoeveel kussens en plaids. Behalve ikzelf en mijn vriend komt er toch niemand op onze slaapkamer.

11. Wat heb je aan in bed?
Zo min mogelijk.

12. Slaap je met je sokken aan?
Ja, die draag ik dag weer eigenlijk altijd. Als je voeten koud zijn krijg je het verder ook onmogelijk warm, dus ja het lijkt me wel logisch.

13. Hoe groot is jouw bed?
Wij wilden een groot bed, ons bed was ook echt een van de belangrijkste dingen die we kochten toen we samen gingen wonen en het gene wat we het meest hebben gemist toen we 2 maanden bij mijn ouders logeerden.

14. Als ik ’s ochtends wakker word, is het eerste wat ik doe…
Mijn wekker uitzetten en mijn telefoon pakken. Ik ga echt gelijk alle nieuwe blogs lezen, de nieuwssites en als ik op tijd sliep; even kijken wat mijn statistieken waren van de dag ervoor.

15. Droom je elke nacht?
Ja, dat weet ik echt heel zeker. Ik onthoud alleen lang niet altijd alles, maar meestal is dat toch wel het geval. Ik kan ook echt de gekste dingen dromen, dat ik de volgende ochtend bij het wakker worden echt denk 'HOE KOM IK DAAR BIJ??!!??!!'

16. Welke droom of nachtmerrie kan je je goed herinneren?
Als kind had ik een terugkerende nachtmerrie over een grote reus die dan door de straten liep en dat alle kinderen zich moesten verstoppen omdat hij die kwam halen. Ik moest dan altijd onder het raam, tegen de verwarming gaan zitten, maar in ons huis kon je mij dan ook zien zitten door het achterraam, super spannend dus. Andere keren moest ik snel thuis zien te komen als het 'reuzen alarm' af ging of zo. En een van de laatste keren dat ik het droomde was de reus Gargamel van de Smurfen.

Slapen is echt mijn grootste hobby, dus deze leuke tag en ik vond de vragen ook heel leuk. Natuurlijk ben je weer van harte uitgenodigd hem zelf in te vullen op je blog of hier onder in de comments je favoriete vraag te beantwoorden. Hou jij erg van slaap?

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Ik vind dat dus ook heel erg fijn, met sokken aan in bed. De laatste tijd heb ik steeds erg koude voeten en ik kan niet slapen als ik van die ijsklompjes heb. 's Ochtends ben ik mijn sokken trouwens vaak kwijt, omdat ik ze blijkbaar uittrap in mijn slaap.

    BeantwoordenVerwijderen