Cadeau-tip: DIY smartphone projector

Misschien is het wel heel last minute, maar ik wilde deze cadeautip toch nog even delen omdat hij zo ontzettend gaaf is. Al een hele tijd was ik er flink benieuwd naar; de DIY smartphone projector die ik al op verschillende websites voorbij had zien komen. Dus toen CoolGift.com me de kans gaf om hem uit te proberen nam ik deze natuurlijk met beide handen aan. De projector die je zelf nog in elkaar moet zetten, de versie die ik dus heb kost €24,95 en kun je hier bestellen. Het is een super leuke gadget, maar heel veel meer dan een gadget moet je niet verwachten, het in elkaar zetten is wel echt heel leuk en daarom zou ik ook deze en niet de kant-en-klare versie adviseren.



De projector komt in een best gave doos en ik moet ook wel zeggen dat vooral de uitstraling me zo aansprak. Als je deze doos open maakt vind je alle losse onderdelen en op de binnenkant van de doos staat de uitleg over hoe je de projector in elkaar zet en hoe hij werkt. Eigenwijs als ik ben las ik deze niet goed en kreeg ik het beeld niet scherp, maar gelukkig kon ik uiteindelijk makkelijk vinden hoe het werkte en ging het daarna soepel. Het in elkaar zetten was wel echt super simpel; A op A, B op B enzovoorts en het viel eigenlijk uit zichzelf wel op de goede plek. Met een goede secondelijm is het zo gepiept en een leuke bezigheid voor een regenachtige zondag.



Als je de projector in elkaar hebt zitten is het tijd om hem te gaan gebruiken. Zoals ik eerder al zei; het is een leuke gadget maar verwacht er niet teveel van. Je telefoon gaat namelijk in de doos, je plakt hem tegen het plakkerige spul aan en dan zou hij moeten blijven zitten. Maar in zo'n doos wordt het geluid wel flink gedempt. Door de 'lade' achterin de doos heen en weer te schuiven wordt je beeld scherper maar het blijft wel enigszins onduidelijk en groter dan een A4 papier krijg je het niet geprojecteerd, ook moet de kamer echt heel heel heel donker zijn en de muur wit.



Ik vind het echt een heel leuk cadeautje voor iemand die van zelf-doen en gadgets houdt, als een grapje en een leuk gebaar. Ik heb ook echt heel veel lol beleefd met de set, maar als je het wil kopen om echt filmpjes of iets dergelijks op groot beeld te kunnen kijken is het absoluut geen aanrader, maar CoolGift.com heeft wel nog een heleboel andere leuke gadgets die je cadeau kunt doen aan jezelf of iemand anders. Wat zou jij een leuke gadget vinden om te krijgen?

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Jeetje wat handig! :)

    Doe je al mee aan mijn winactie op Instagram? ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit ding is briljant. Moet ik hebben! Thanks voor de tip :-)!

    BeantwoordenVerwijderen