Cadeau-tip: Miljuschka's Food Trucks

Sowieso ben ik fan van de thema zender 24kitchen, ik kijk er graag naar in mijn verloren uren en als ik iets wil bakken zoek ik vaak eerst het recept van Rudolph uit zijn bakery op en ook de programma's van Jamie Oliver kan ik blijven kijken. Maar het programma waar ik echt voor thuis bleef en waar ik elke week rijkhalzend naar uitkeek was Miljuschka's Food Trucks, een programma waarin Miljuschka Witzenhausen heel Amerika rondreisde op zoek naar de beste food trucks. Elke aflevering zaten mijn vriend en ik samen op te bank te watertanden en te balen dat de recepten niet werden gedeeld, maar dat probleem is met het boek dat dezelfde naam draagt als het programma helemaal opgelost. Miljuschka's Food Trucks - de lekkerste streetfoodgerechten voor thuis is het ideale cadeau voor de lekkerbek die niet let op een calorietje meer of minder.



Het is een prachtig vormgegeven boek dat dezelfde sfeer uitstraald als het programma. Dat Miljuschka een prachtige vrouw is werkt natuurlijk heel erg mee, maar ook de klassiek Amerikaanse stijl is hartstikke leuk. De recepten zijn opgedeeld in categorieen: vlees, vis, vega, voor erbij en zoet & drinks en worden afgewisseld door informatie over de verschillende food truck eigenaars van wie de verschillende recepten komen en aangevuld met een aantal pagina's met 'food truck facts' en informatie over food trucks in de verschillende staten van Amerika. Hierbij krijg je niet alleen zin om te koken, maar juist om het vliegtuig te pakken en zelf die food trucks op te zoeken, maar goed dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk (helaas).



Ik sta echt te trappelen om recepten uit te proberen uit dit boek, met name ben ik benieuwd naar 'de wereldberoemde momofuku pork buns', 'the slut' en 'hot frozen chocolate'. De eerste is een gestoomd broodje met buikspek, de tweede is een gepocheerd ei met aardappelpuree in een potje en de laatste is afgekoelde chocolademelk, gemaakt met ECHTE chocolade. Oeh lala! Maar eigenlijk is het bijna niet mogelijk om te kiezen welke van de recepten ik eerst ga maken, misschien dat ik eerst het boek gewoon eens lekker ga lezen voordat ik er mee de keuken in duik.



Al met al, zoals ik al zei, Miljuschka's Food Trucks van Miljuschka Witzenhausen is een heel leuk cadeau voor iemand die van lekker eten en koken houdt en is voor €19,95 te koop bij de boekhandel.

ISBN: 978-94-005-0680-0

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen