Christmas Tag

Vandaag is het eerste kerstdag, dat zal je vast niet ontgaan zijn, daarom vandaag een tag, want veel van mijn lieve lezers zullen vandaag (hopelijk) lekker bij familie of vrienden zijn, heerlijk samen eten, drinken en misschien wel spelletjes spelen of een kerstfilm kijken. In ieder geval, de meesten zullen (net als ik) niet bepaald bezig zijn met het lezen van blogs, maar mocht je in verloren minuten even hier komen vind ik dat natuurlijk wel heel leuk en hoop ik dat je deze tag in ieder geval leuk vindt...



Wat is je favoriete kerstfilm?
Daar kan ik heel kort in zijn, dat is 'A Muppet Christmas Carol' en dan op de voet gevolgd door vele andere versies van deze film en de Sissi triologie. Al is Sissi natuurlijk niet echt een kerstfilm, meer een film die rond die tijd altijd op tv is. Maar het verhaal van Scrooge en dan met al die Muppets, ja daar wordt ik warm van vanbinnen.

Wat is je favoriete kerstkleur?
Ik denk vooral de combinaties en het ligt er ook wel enorm aan wat welke kleur heeft. Een jurk in kerstrood met kerstgroen ziet er al snel TE fout uit, maar ornamenten in die kleuren zijn natuurlijk weer heel anders. Ik denk dat ultiem wel rood met wit is, want dat is klassiek maar ook heel erg chique.

Comfy of gala?
Ik vind het wel echt heel leuk om me een beetje op te doffen voor kerst, maar ik heb ook geen zin om kou te lijden of ongemakkelijke kleding te dragen. Ik vind daarom foute kersttruien (en mijn zelfgemaakte foute kerstrok) wel echt enorm ideaal!

Als je maar voor 1 iemand een cadeautje kon kopen voor wie zou dat dan zijn?
Ik doe niet aan cadeautjes met kerst, maar als ik dan moet kiezen ga ik toch wel voor mijn vriend. Hij heeft wel echt een mooi cadeau verdient. Wat ik dan zou kopen weet ik zo 1,2,3 niet misschien een computerspel wat hij graag wil of hele gave (S.E.) Nikes, hij zei dat hij die namelijk graag nog een paar zou willen en zo'n moment is dan wel ideaal.



Heb je ooit een peperkoekhuisje gebouwd?
JA! Een van Ikea, ik vond dat zo leuk toen ze daar kwamen, want ik kende dat alleen van tv en mijn broer bracht er toen 1 mee (we hebben het echt over heeeel lang geleden) en ik vond het heel leuk om te maken. Maar mijn vader rookte toen nog, dus toen hij een paar dagen in de kamer had gestaan mocht ik 'm niet meer opeten. (Nu zou ik hem dan niet eens meer WILLEN opeten, maar zoals ik zei: het is heeeeeel lang geleden.)

Wat doe je het liefst tijdens je kerstvakantie?
Ik ben bang van vuurwerk, dus tijdens de kerstvakantie kom ik niet veel buiten. Tegenwoordig wel wat meer, want ik heb een auto, maar toen ik nog alles op de fiets moest doen ging ik echt niet alleen weg. Daarom bestaat mijn kerstvakantie vooral uit veel bankhangen en lekker eten. Ik hoop dat we dit jaar weer lekker veel gaan wii'en want die spelcomputer staat hier eigenlijk maar wat te verstoffen... :(

Heb je kerstwensen?
Liefde, geluk en gezondheid en natuurlijk; vrede op aarde.

Wat is je favoriete kerstgeur?
Kaneel en appel, er is zo'n geurkaars die die geur heeft en dat is echt zo'n heerlijke kerstgeur! Maar eigenlijk is de geur van kaarsen die net uitgaan ook wel een geur die ik met kerst associeer en worstenbroodjes met koffie de ultieme smaak van kerst.

Wat is je favoriete kerstmaaltijd of snack?
Met mijn familie doen we vaak wel gewoon 'luxer' eten, we hebben een paar jaar geleden een keer gegourmet en zelfs daar kwamen wat luxere recepten en ingrediënten bij kijken. Heerlijk, daar hou ik van. Maar bij mijn schoonfamilie komen wij altijd tweede kerstdag om te gourmetten en dat is gewoon lekker basic; stukje kip, stukje koe, champignonnetjes, stokbrood en knoflooksaus. Helemaal niks mis mee, want als ik 1 van die twee op zou moeten geven zou ik echt niet weten welke ik moest kiezen en zou mijn kerst niet meer compleet zijn...



Wat is je favoriete kerstliedje?
Little drummer boy in de versie van Ronan Keating, hierin zingt de overleden Stephen Gately nog prachtig achtergrond koortjes en dat is zo mooi. Maar eigenlijk is het gemeen om te vragen want zoveel liedjes zijn leuk, over het algemeen hou ik tijdens kerst ook wel echt van hele foute muziek, zoals Mariah Carey en Britney Spears.

Witte kerst of liever niet?
Ik heb toch wel het liefste een witte kerst hoor, zo'n klein laagje is genoeg, maar lekker sneeuwpoppen kunnen bouwen lijkt me ook wel heerlijk. Vraag me af of ik zo'n kerst überhaupt ooit wel mee heb gemaakt...

Zo dat was de christmas tag, nu kan ik weer terug naar mijn gluhwein en kerstkransjes, haha. Hem overnemen heeft niet meer veel zin, tenzij je voor morgen nog een artikel moet maken voor op je blog, maar anders vind ik het ook wel leuk als je een van de vragen beantwoord in de comments hieronder! Geniet nog van je dag, vrolijk kerstfeest!

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen