DIY: Kerstkrans van boterhamzakjes

Een paar weken geleden schreef ik al een artikel over hobby's van vroeger, het schrijven van dat artikel bracht me nog veel verder 'down memory lane' en ik herinnerde me ook een periode dat ik vierkante stukjes stof in piepschuim vormen duwde om zo boompjes en andere (super lelijke) versieringen te maken. Maar zou het even lelijk zijn als toen als ik het zou doen met een ander materiaal? Ik besloot het uit te proberen met een styrofoam krans en boterhamzakjes en het resultaat was niet kitsch, maar super gaaf en niemand zou zeggen dat ik hiervoor boterhamzakjes zou hebben gebruikt. Wil je weten hoe ik dit heb gemaakt? Lees dan vooral verder!



Tijd: 45 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: piepschuim krans - boterhamzakjes - lint - satėprikker - schaar.


Haal de boterhamzakjes los en vouw ze dubbel, knip dan de vouw open en vouw ze nogmaals dubbel, weer de vouw doorknippen en dit dan nog een keer herhalen. Je wil niet te grote stukjes hebben, maar ook niet te klein. De stukjes hoeven ook niet perfect recht te zijn, ideaal dus voor een beetje onhandige DIY'ers.


Leg dan zo'n stukje boterhamzakje (je gebruikt de voor en achterkant tegelijk) op je krans, pak de BOTTE kant van de satèprikker en duw het in het midden het zakje in je piepschuim. Je moet ver genoeg duwen dat het stevig vastzit, maar uiteraard niet zo hard dat je door de krans heen prikt. Herhaal dit tot de krans vol is en houdt ongeveer 1 cm tussen elke 'prik' al is het vooral belangrijk dat je straks alleen nog maar boterhamzakjes ziet en geen krans.


Doe dan nog een mooie strik om de krans, ik koos voor rood omdat ik de combinatie rood/wit gewoon heel erg mooi en klassiek vind, maar natuurlijk kun je ook voor een zilveren, gouden of pimpelpaars-met-gele-stippen lint gaan. Maar net wat het mooiste bij jouw interieur/voordeur past. Je kunt de krans trouwens ook in blauw maken als je van die blauwe diepvrieszakjes gebruikt in plaats van witte boterhamzakjes.

Eindresultaat:






Je kunt de krans op veel plekken gebruiken, je kan hem aan je deur hangen, maar ook op tafel leggen met een kerstplantje o.i.d. er in. Let wel op dat het plastic is en ga er dus geen kaars in zetten of bij zetten, want dat kan flink mis gaan. Ik hang hem zelf aan mijn deur, want daar mag wel eens een nieuwe hanger komen na 5 jaar dezelfde (lekker kitscherige) kerstman. Houd jij van kerstkransen?

Ph. by me.

5 opmerkingen :

  1. Heel leuk! Lijkt me wel een onwijs lang klusje en ik weet niet of ik daar genoeg geduld voor heb, maar het resultaat is wel onwijs gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het kost even wat tijd, haha, maar ik doe dit soort dingen graag bij een leuke film of tv serie. Ik kan namelijk niet goed niks doen... ;)

      Verwijderen
  2. Heel leuk, ik ga gelijk spulletjes halen en aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen