DIY: Servetringen

Om een kersttafel helemaal af te maken zijn mooie servetringen eigenlijk onmisbaar. Nu kun je natuurlijk dure servetringen kopen, maar veel leuker is het nog om ze gewoon lekker zelf te maken. Je kunt hiervoor verschillende materialen gebruiken, maar deze maand ga ik graag back to basics en daarom gebruik ik vandaag good old wc rolletjes om servetringen te maken.



Tijd: 10 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: wc rolletje - zwart papier - 2 mini kerstballetjes - 1 mini candy cane - lint


Begin door het wc rolletje op maat te knippen. Ik vond 3,5 centimeter het mooist, maar natuurlijk zou je hem ook een beetje breder of smaller maken als je dat mooier vindt.


Knip dan een even breedde strook van het zwarte papier en zorg dat de strook helemaal om het wc rolletje gerold kan worden. Plak de strook met een plakstift vast om het wc rolletje.


Knoop het lint om het midden van het wc rolletje, met de knoop aan de andere kant van de overlapping van het zwarte papier. Zodat je de naad dus niet ziet.


Rijg de kleine kerstballetjes aan een van de linten en leg de mini candy cane dan op de knoop en leg dan een strik in het lint, zodat de candy cane vast zit.


Als allerlaatste hoef je alleen nog even de lintjes af te knippen. Natuurlijk kun je nog heel veel andere kerstige dingetjes gebruiken; hulst, dennetakjes, mistletoe, belletjes en noem maar op. In plaats van 1 van de balletjes kan je er ook een naamkaartje aan maken zodat je daarmee plaatsen kan aanduiden.

Eindresultaat:







Ik vier kerst niet thuis, maar ik denk dat ik de ontbijt tafel wel leuk aankleed en er deze servetringen bij gebruik. Heerlijk om op kertstochtend met versgebakken croissantjes en broodjes met rosbief te ontbijten. Verse jus d'orange en koffie er bij en natuurlijk; de kerstcd van Bert en Ernie op de achtergrond, het ultieme kerstgevoel. Wat geeft jou het ultieme kerstgevoel?

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen