DIY: Welkom 2016!

Als je oud op nieuw thuis viert en helemaal als je de gastvrouw bent voor een NYE feestje bij je thuis, is het leuk om je huis een klein beetje extra aan te kleden. De kerstboom en bijpassende versieringen staan/hangen/liggen nu al bijna een maand en ja, dan zijn we het gewoon beu, haha. Maar omdat het inmiddels natuurlijk tegen het einde van de feestmaand (en onze bankrekening) loopt besloot ik deze DIY een beetje op budget te houden. De flessen zijn gewoon lege wijnflessen (er is vast wel iemand in je omgeving die er met de feestdagen 4 leeg heeft gedronken) het kartom vind je vast ook wel ergens in een afvalbak en de satéprikkers liggen vast wel in het keukenkastje. Het enige dat misschien een beetje geld kost is de zwarte acrylverf en de koperkleurige reliëfverf, maar dat is te overzien toch? (En die kun je later natuurlijk ook nog gebruiken, ik heb al miljoenen ideetjes!)



Tijd: 1,5 uur.
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: 4 flessen (MET KURK) - satéprikkers - karton - zwarte acrylverf - koperkleurige reliëfverf - plakband.


Begin met alle flessen helemaal schoon te maken, alle etiketten eraf en vetvrij maken zodat je ze met zwarte acrylverf kunt beschilderen. Dit is vrij makkelijk, maar om ze goed dekkend te maken moeten er wel 2 lagen op, zorg dan wel dat de eerste laag goed droog is anders haal je deze makkelijk weer van de fles af.


Schilder ook de kurken, de satéprikkers en het karton zwart.


Maak dan met de reliëfverf allemaal stipjes op je fles, omdat ik de fles natuurlijk nog wilde vasthouden en je de achterkant toch niet ziet heb ik dus alleen de voorkant gestippeld. Het is tijdrovend en moeilijk genoeg, haha. Mocht je zo'n fles nou voor iemand anders zou maken is het natuurlijk mooier om het helemaal te doen, maar voor deze gelegenheid eigenlijk overbodig. Maak ook een leuk randje bovenaan de fles koperkleurig voor een mooie afwerking.


De kaartjes die bovenop de flessen komen mogen ongeveer 10 bij 15 (postkaart-/ fotoformaat) zijn en daarom teken ik ze op deze foto af met een kaart van (ongeveer) dat formaat. Daarna knip of snijdt je ze op maat. De reden dat ik geverfd karton gebruik i.p.v. gewoon zwart papier/karton is zodat alles zeker precies dezelfde kleur en matheid heeft.


Op het karton teken je een voorbeeldje van hoe groot je cijfer ongeveer moet worden, straks zie je dit potlood helemaal niet meer.


Dan vul je de cijfers in met stipjes gemaakt met de reliëfverf, het hoeft niet heel netjes maar zorg wel dat het een beetje strak eruit ziet want heel rommelig ziet er echt niet uit heb ik gemerkt.


Stop dan de kurk terug in de fles en vervolgens een satéprikker in de kurk van de fles, met de puntige kant steek je hem er mooi precies diep genoeg in. Eventueel kun je de kleuren nog bijwerken want van de kurk gaat het eigenlijk wel makkelijk af als je zoveel kracht zet, wat wel nodig is om hem er in te krijgen.


Plak dan met (stevig) plakband de kaartjes aan de satéprikkers vast. Eventueel zou je ook met secondelijm klemmetjes aan de satéprikkers kunnen maken, maar omdat ik deze DIY op budget wilde houden heb ik daar niet voor gekozen.

Eindresultaat:





Toen ik deze DIY af had en hem neerzette om foto's te maken was ik echt mega enthousiast, deze DIY is zo ontzettend gaaf geworden! Daar word ik echt super blij van, want ik kan je verzekeren dat dat niet altijd het geval is. Deze leuke flessen staan dus al even te shinen op onze kast. Doe jij eigenlijk aan 'speciale' NYE versiering of laat je gewoon alleen je kerstversiering nog even hangen?

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Wat een gaaf idee! Soms zijn de makkelijkste DIY's de leukste :) :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful diy :)
    BLOG M&MFASHIONBITES : http://mmfashionbites.blogspot.gr/
    Maria V.

    BeantwoordenVerwijderen