Feestelijke NYE mocktail om mee te proosten

Tijdens de jaarwisseling is er niets leuker dan met je geliefden te kunnen proosten, maar niet iedereen mag, kan of wil champagne drinken. Alcoholvrije champagne is een alternatief, maar erg kinderlijk (hoewel we van kinderlijk houden slaat DAT net een beetje te ver door) en niet echt lekker. Daarom besloot ik een lekkere, simpele en vooral feestelijke mocktail te verzinnen. Met bubbels, natuurlijk. Het enige wat je niet kan doen is een fles ontkurken, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat dat bij ons toch nooit gebeurd, we hebben het te druk met alle mensen om ons heen een dikke 'gelukkig nieuwjaar kus' te geven en daarom worden de glazen al voor middernacht gevuld.



Ingrediƫnten:
- Aardbeien (2 grote of 3 kleine per glas)
- Half glas 7up of Sprite
- Spa rood met munt
- Munt

Het is niet een heel moeilijk recept, maar het is wel handig als je een blender hebt. De hoeveelheden die ik heb gegeven zijn dus per glas en het is wel handig om tussendoor een beetje te proeven, want cocktails gaan ook wel een beetje over smaak. Doe de aardbeien, die trouwens gewoon uit de vriezer kunnen komen want verse zullen moeilijk te vinden zijn, in de blender met de 7up en de spa rood en mix het geheel. Vul een glas met 1 met een beetje crushed ice of 1 ijsklontje, dan de drank en steek er een paar blaadjes verse munt en een rietje bij en klaar is je feestelijke cocktail.



Extra feestelijk is het om het randje van het glas in een schoteltje met water te dippen en daarna in de suiker, dan heeft het een mooi randje. Als je het sap van de aardbeien ervoor gebruikt (als je ze in een bakje laat ontdooien zit daar wat vocht in) dan is het randje een beetje roze, ook super leuk. Ik heb het voor de foto's niet gedaan omdat ik er eigenlijk net te laat achter kwam dat ik het wilde doen, lekker handig ja. Ik vond het echt een heerlijke cocktail, die ook prima op andere momenten kan (durven we al weer te dromen over de rand van het zwembad komende zomer?) Ik denk dat ik morgen wel gewoon met champagne proost, maar als er een moment is dat ik niet kan, mag of wil drinken dan is dit zeker een volwaardige vervanger. Waar proost jij morgen mee?

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Leuk alternatief op de kinderchampagne! Ik ben alleen een beetje bang dat mijn nutri bullet ontploft als ik er iets met prik in mix, of ging dat in de blender gewoon goed?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In mijn goedkope, eenvoudige Action blendertje ging het goed, maar als je die te vol doet dan stroomt alles over. Alternatief is de aardbeien er wel in te pureren, maar het mixen even 'buiten' de blender te doen met een lepel.

      Verwijderen