Hoogtepunten 2015

2015 was een mooi jaar voor mij als blogger, een jaar waarin ik heel veel leerde, fouten maakte, samenwerkte met leuke bedrijven en mijzelf als blogger heel goed leerde kennen. Want wat ik nu eigenlijk wilde, wie ik aan wilde spreken en wat ik uit wilde stralen was me eigenlijk altijd onduidelijk geweest. Ja, ik wilde de Nederlandse 'A pair and a spare' zijn, maar het enkel high end producten namaken en 'super trendy' artikelen maken begon me tegen te zitten, ik wilde alles kunnen laten zien en dus stelde ik mezelf een paar vragen en daar kwam mijn nieuwe concept uit. Wellicht heb ik wat bezoekers verloren, maar eigenlijk merk ik daar niks van als ik naar mijn bezoekersaantallen kijk. Alle puzzelstukjes zijn op zijn plek gevallen en ik ben de gelukkigste blogger OOIT! (Haha.) Ik geloof ook echt zeker dat mijn hoogtepunten van 2015 te maken hebben gehad met deze ommeslag.



1. Samenwerkingen
Ik heb dit jaar veel leuke samenwerkingen gedaan, met bedrijven maar ook met andere bloggers. Op initiatief van Serena van beautylab gingen een flink aantal bloggers begin dit jaar de challenge aan om een complete maaltijd op tafel te zetten voor maximaal 3 euro. Mijn bezoekersaantallen schoten omhoog en dat was heel leuk! Maar ook de samenwerking met Talens was een hele ervaring, ik werd door hen echt verrast met een mailtje en uiteindelijk een mega pakket met verf, waar zelfs nog in 2016 nieuwe DIY's mee gepland staan. Dat gaf me gek genoeg ook een beetje het gevoel dat ik er bij begon te horen als blogger. Ook met Beadmixer.nl deed ik een te gekke samenwerking waarbij ik een aantal DIY's maakte, in de niche waar ik in blog zijn samenwerkingen veel schaarser dan bijvoorbeeld bij beautybloggers, dus ik ben me echt wel bewust van de kansen die ik dus al krijg!

2. Haters
Ja, ik zet dit bij hoogtepunten, want voor mijn gevoel heb je het pas echt gemaakt als mensen lelijke dingen gaan zeggen om het lelijke dingen zeggen. Ik ga niemand credits geven door te herhalen, maar het is het afgelopen jaar dus wel een keer of 3 gebeurd. Het enige dat ik jammer vind is dat je er zo weinig mee kan, ja ik zou inderdaad op dieet kunnen gaan of een neuscorrectie kunnen laten doen, maar uiteindelijk heeft dat vrij weinig met mijn blog te maken.

3. Fans
Gelukkig heb ik naast haters ook een hoop fans, elke reactie die wordt achter gelaten is gewoon een klein hoogtepunt op zich, maar die keer dat ik ook echt 'in het wild' werd aangesproken door een lezeres was wel echt het allerbeste hoogtepunt van 2015! Ik werd overrompeld en reageerde volgens mij best een beetje beduust op het enthousiasme van de lezeres. Maar als je dit nog leest; je gaf me gaf me echt even het gevoel dat ik Beyonce was, haha. Ik hoop dat er in 2016 alleen maar meer lieve bezoekers me aan durven spreken, want dankzij jullie is het bloggen zo leuk!

4. Facebook
Afgelopen zomer kreeg ik opeens wel heel veel bezoekers via Facebook. Iemand bleek mijn artikel over het drankje Hugo te hebben gedeeld. Super grappig dat dit nog steeds mijn best bekeken artikel is, hij kwam toch al uit de zomer van 2014. Maar ja het drankje blijft winnen aan populariteit, al weten veel mensen niet wat Hugo nu eigenlijk is en hoe het zou moeten smaken. Jammer maar ik blijf sowieso echt super trots op dit artikel en was het ontzettend leuk om te maken. Maar denk er aan; geen 18, geen alcohol!



5. Groeiende bezoekersaantallen
Het is na de zomer wat afgezwakt, maar tussen maart en juli begonnen mijn bezoekersaantallen echt flink aan te zwellen, mede ook dankzij puntje 4 was juli echt een enorm goede maand en hoewel de aantallen daarna weer wat terug liepen ben ik nog steeds erg tevreden. Op mijn oude blog kwamen er vaak maximaal 20 bezoekers per dag en ik moet zeggen dat ik alles daarboven al enorm waardeer, het is toch iets van mij waar jullie op af komen en ook nog eens voor terug komen. Ik ben me echt heel erg bewust dat het niet hoeft, dat jullie makkelijk een van de andere vele blogs kunnen verkiezen boven de mijne, dus daar ben ik zeker erg blij mee.

Nu is het op naar 2016, wat ik dan graag wil gaan doen en bereiken komt over een aantal weken online, maar ik zou het al heel wat vinden als het gewoon door gaat zoals nu, want zoals ik al een aantal keer heb benadrukt; ik ben trots op en blij met alles wat ik tot nu toe bereikt heb, maar ik heb niet het gevoel dat ik er alles uit heb gehaald wat ik er uit kan halen!

Ph. by me.

1 opmerking :

  1. Leuk om je hoogte punten te zien. Op naar een goed 2016!

    BeantwoordenVerwijderen