Leukste kerstfilms op Netflix

De kerstperiode is voor mij bij uitstek het moment om lekker op de bank te hangen en (kerst) films te kijken. Gelukkig komen er altijd een heel aantal leuke op tv en als je die al gezien hebt heeft Netflix ook een aantal leuke kerstfilms in de aanbieding, ik zet vandaag de leukste voor je op een rijtje! Al moet ik heel eerlijk zijn en zeggen dat kerstfilms voor mij soms niet cheesy genoeg kunnen zijn, maar daar kom ik wellicht volgend jaar op terug!



A Christmas Carol

Mijn favoriete kerstverhaal en met mij zijn vele anderen. Toch moet ik zeggen dat, hoewel deze film wel echt heel erg mooi is, dit niet mijn favoriete versie is. Dat is toch echt de Muppet versie, maar die staat helaas (nog) niet op Netflix, hopelijk komt dat nog ooit. Voor wie het verhaal van de harteloze zakenman, geschreven door Charles Dickens, nog niet kent zal ik het even in het kort vertellen. Ebeneezer Scrooge komt op kerstavond thuis, nadat hij al flink geïrriteerd is door alle kerstfestiviteiten en verwachtte vrijgevigheid. Tijdens de kerstnacht krijgt Scrooge dan bezoek van 3 geesten die zijn hart verwarmen en hem laten zien dat hij zijn leven moet beteren. Het is een prachtig verhaal en laat zien dat iedereen een tweede kans verdient.

Four christmasses

Kate en Brad zijn een ongetrouwd stel, zonder kinderen die elk jaar met kerst het land uitvluchten en zo al jaren niet meer bij hun ouders zijn geweest. Als slecht weer de vlucht verhinderd die het koppel zou nemen en ze ook nog eens op tv komen als gestrande reizigers worden ze gedwongen deze kerst wel langs alle 4 hun ouders langs te gaan. Dit levert heel wat ongemakkelijke situaties op en ze leren elkaar van een hele andere kant kennen. Het is een lekker mutserige film, maar het einde vind ik eigenlijk best wel heel erg jammer, alsof er in hun oude situatie geen 'happy end' had kunnen zijn, maar ja dat is dan denk ik Hollywood.

The Grinch

Net als A Christmas Carol een boekverfilming en ook met Jim Carrey en eigenlijk ook met ongeveer eenzelfde verhaal over een mopperkont die niet van kerst houdt. The Grinch leeft in een wereld op een sneeuwvlok op de afvalberg naast Whoville, waar de Who's wonen, deze wezentjes houden heel erg van kerst en daarom pakken ze in die periode ook flink uit, dan is er een klein Who meisje dat nieuwsgierig is naar The Grinch en hem zelfs tot 'Holiday Cheermeister' maakt, een rol die eigenlijk alleen voor de burgermeester is weggelegd. Lukt het om The Grinch zonder problemen naar het dorp te halen en waarom heeft hij eigenlijk zo'n hekel aan kerst?

I'll be home for Christmas

Jonathan Taylor Thomas, genoeg reden om deze film te kijken. Tenminste voor een groot deel van mijn generatie, voor de jongere lezer zal er bij die naam vooral een groot vraagteken boven hun hoofd verschijnen, maar geloof me maar. Het verhaal gaat over een 18 jarige jongen die, na de dood van zijn moeder en tweede huwelijk van zijn vader, al een paar jaar niet thuis is geweest voor de feestdagen. Daarom wordt hem door zijn vader een vintage Porsche wordt beloofd als hij thuis is met kerst, die wil Jake (zo heet hij dus) natuurlijk niet mislopen, maar er zijn nog heel wat dingen die roet in het eten kunnen gooien.

Arthur Christmas

Arthur Christmas is de jongste zoon van de kerstman, zijn oudere broer staat op het punt om het stokje van zijn vader over te nemen en samen wonen ze op de Noordpool. Steve, de opvolger van Santa, vergeet ondanks het high tech cadeautjes-afleversysteem, op een zekere avond 1 kind een cadeau te geven. Arthur en de gepensioneerde oude kerstman besluiten vervolgens om dan de oude slee, met de rendieren maar van stal te halen, onderweg om het cadeau af te leveren beleven ze een hoop avonturen en het zal er zeker om spannen of de fiets nog op tijd bij Gwen bezorgd zal kunnen worden, voor ze wakker wordt.

Ik vind Netflix echt een geweldige uitvinding, het kost wel wat maar zeker met de tijd die wij kijken en er dus gebruik van maken is dat zeker niet teveel. We hebben wel eens een klein probleem met Paypal gehad waardoor Netflix even was afgesloten en toen hebben we echt als een gek ons abonnement vernieuwd, omdat we echt niet zonder kunnen. December is daarom misschien wel het beste moment om een proefabonnement te nemen, dan kun je (als je nog geen abonnement hebt) in ieder geval deze leuke kerstfilms kijken!

(Dit is trouwens geen #spon, ik ben echt zo enthousiast..)

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen