Minke Maria kookt: Choco-kruidnoten koffie

Vandaag zullen er nog wel heel wat Sinterklaasfeestjes worden gevierd, daarom wilde ik vandaag nog een klein beetje in het thema blijven, maar ook iets maken wat je makkelijk nog richting/met kerst nog zou kunnen maken. Een lekker warme koffiedrank om van te genieten terwijl je een lekker boek leest of terwijl je een gezellige (kerst)film kijkt. Nu wilde ik graag een drankje maken met mijn meest favoriete wintersmaken; koffie, warme chocomelk en speculaas en daarom ging ik met deze smaken aan de slag met een heerlijk eindresultaat!



Ingrediƫnten:
- Kopje koffie
- 2 theelepels cacao
- 1/2 theelepel speculaaskruiden
- 2 scheppen suiker of 2 zoetjes
- Slagroom
- 2 pepernoten voor garnering

Het recept is echt heel makkelijk, je zet gewoon koffie zoals je dat altijd doet en terwijl deze doorloopt kun je de cacao, de speculaaskruiden en de suiker/zoetjes alvast in een koffiekopje of glas doen. Dan giet je er de warme, verse koffie op. Nog een lekkere toef slagroom en de verkruimelde pepernoten er boven op en dan is het genieten geblazen!



Ik heb verschillende manieren geprobeerd om dit drankje te maken, met chocolademelk werd te flauw en met zowel chocolademelk als cacao was ook niet echt wat ik zocht, maar toen ik deze versie proefde was ik extreem verrast. Ik weet wet zeker dat ik dit nog vaak zal maken deze winter, want soms heb je gewoon zin in iets speciaals en speciaal is dit zeker! Hoe drink jij je koffie het liefst?

Ph. by me.

1 opmerking :

  1. Ziet er echt lekker uit, maar k houd niet van koffie haha. Alleen ijskoffie!

    BeantwoordenVerwijderen