Review: Puzzelmaker

Cadeautjes verzinnen en kopen is altijd weer een problematisch punt zo rond de feestdagen. Gelukkig zijn er tegenwoordig leuke sites waarop je de vreemdste gadgets kan kopen. Ik kreeg van CoolGift.com de mogelijkheid om deze puzzelmaker te testen. Deze puzzelmaker kan op twee manieren dienst doen als cadeau; je zou hem namelijk aan iemand kunnen geven, maar je zou hem ook kunnen gebruiken om cadeautjes voor anderen te maken! Ik ga je laten zien hoe het apparaat werkt en of je er echt zo'n leuke puzzels mee kan maken als de website doet geloven.

Ik heb echt zin om aan de slag te gaan, dus maak snel de doos open. In de doos zit een stansapparaat, waarvan ik me echt afvraag hoe deze in hemelsnaam gaat werken en 10 foamplaatjes waarvan je de puzzel straks gaat maken. Ik ben echt benieuwd.


Ook zit er in de doos een gebruiksaanwijzing, helaas alleen in het Duits en Frans, maar ik doe mijn best om de Duitse versie toch te lezen en eigenlijk gaat dat prima, want het apparaat spreekt ook wel een beetje voor zich.


Heel handig; de foamplaatjes zijn voorzien van een plaklaag, dus als je een foto hebt uitgekozen hoef je hem alleen maar heel eenvoudig op het plaatje plakken. Ik koos voor een plaatje uit een tijdschrift omdat mijn printer nog niet op zijn plek staat na de verbouwing, maar een leuke foto met de ontvanger van het cadeau is ook heel erg leuk.


Als je het beschermfolie van je foamplaatje hebt gehaald plak je deze op de achterkant van de afbeelding die je hebt gekozen. Ik raad aan je afbeelding iets groter te maken dan je foamplaatje zodat je deze zelf nog bij kan knippen/snijden voor je uiteindelijk de puzzel gaat maken.


Duw dan het foamplaatje onder het stansblokje op het apparaat, het moet echt goed tegen de randjes aan zitten, zodat je straks de puzzelstukjes recht stanst. Duw dan met beide handen stevig op de hendel en je eerste stans wordt gemaakt. Schuif dan je foamplaatje weer aan en herhaal dit, net zo lang tot je hele plaatje is gestanst. Let wel op dat je niet te ver op het uiteinde van de hendel drukt; deze wil nog wel eens afbreken zag ik op de site.


De stukjes puzzel vallen allemaal in een laadje onder het apparaat, deze moet je wel af en toe leegmaken, want niet alle stukjes van 1 puzzel passen in het laadje.


Dan kun je aan het puzzelen gaan, het laatste stukje stansen gaat wel een beetje moeilijker dan de rest, je hebt immers niet meer zoveel houvast als bij het eerste puzzelstukje, maar uiteindelijk lukte het prima om ook het laatste puzzelstukje te stansen.


Zoals je ziet zal je de randjes nog een klein beetje bij moeten werken met een schaar of mesje, maar verder is het echt een heel mooie puzzel geworden die er eigenlijk verrassend professioneel uitziet. Op de website van CoolGift.com kun je ook nog nieuwe foamplaatjes kopen, dus je kunt eigenlijk oneindig doorgaan met het maken van puzzels en je hele familie er van voorzien. Super leuk toch?

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen