Sinterklaas tag

Omdat het vandaag Sinterklaasavond oftewel pakjesavond is, de meeste mensen waarschijnlijk nog snel de laatste hand aan surprises moeten leggen of zelfs nog de laatste cadeautjes moeten shoppen leek het mij een slim plan om een lekker relaxed artikel te schrijven waarmee we in het thema blijven. Op mommyblogs zag ik de Sinterklaas tag en ik besloot de vragen aan te passen zodat ook een kinderloos persoon ze in kan vullen, maar dan over je eigen Sinterklaas ervaringen!



1. Intocht, ging je er heen of keek je op tv? En nu?
Ik kan me niet echt herinneren dat we echt naar de intocht gingen, maar voor de tv zat (en zit) ik helemaal klaar als de intocht is. Ik vond het altijd belangrijk dat ik de Goedheiligman toch even hoorde zeggen dat ik die avond mijn schoen mocht zetten en die boodschap vond ik op mijn 18e niet minder belangrijk dan op mijn 8ste, want als Sinterklaas het zegt!

2. Mocht je vaak je schoen zetten?
Ik vind van wel, kan me echt wel herinneren dat dat om de dag was of zo, maar ik DENK dat dat een beetje een verkeerde herinnering is, maar beter dan andersom. Normale kinderen stoppen trouwens een wortel in hun schoen, maar ik zette er altijd een biertje bij voor Zwarte Piet, haha. Ja, je kan geen wortelstamp BLIJVEN eten.

3. Zelf pepernoten bakken?
Ik weet niet of het er dit jaar in zit, maar JA!!! Ik vind zelfgebakken pepernoten (kruidnoten dus eigenlijk) eigenlijk veel lekkerder dan die in de winkel te koop zijn. Het allerlekkerste vind ik die smerige pepernoten die al in een zak hebben gezeten en die door de Pieten worden uitgedeeld.

4. Wat is jee favoriete sinterklaaslekkernij?
Borstplaat en kikkers en muizen. Lekker ouderwets en SUPER zoet, dus teveel eet ik er niet van. Borstplaat kun je trouwens best eenvoudig zelf maken...

5. Welke chocoladeletters koop je?
Ik koop niks, ik krijg mijn chocoladeletters van de Sint. :D

6. Welk sinterklaasliedje zing je het hardst mee?
Een liedje dat mijn moeder altijd zong: 'Mijn zusje kreeg van Sinterklaas'. Lekker ouderwets. Maar eigenlijk vind ik alle liedjes wel leuk, ik ben ook wel fan van de VOF de kunst Sinterklaas cd.

7. Schrijf je Sinterklaas gedichten?
Duh.

8. Vind je cadeautjes inpakken leuk?
Mwah, ik heb een tijd in een parfumerie gewerkt en ik denk dat ik daar wel een tic heb gekregen waardoor ik het niet meer zo leuk vind. Tenzij ik echt een speciaal pakketje maak en daar echt heel erg veel moeite voor doe met speciaal mooi papier en stickers en washi tapes, maar zelden dat ik een hele zak zo inpak.

9. Met wie vier je pakjesavond?
Met mijn vriend en familie, gewoon zoals het hoort.



10. Wat is je leukste herinnering aan Sinterklaas?
Nooit vroegen mijn ouders mij om iets te halen, maar op een zekere Sinterklaasavond moest ik toch even mijn vaders pantoffels gaan halen. Maar daar stond, naast het bed van mijn ouders een grote gevulde zak. En ik vond het ook altijd leuk dat Zwarte Piet altijd wel een keer kwam strooien, toevallig altijd als mijn broer of iemand anders net naar boven was om iets te gaan doen, maar ik heb het echt nooit door gehad. Maar ja, ik geloof nog steeds in sprookjes.

11. Het Sinterklaasfeest moet een traditie blijven?
JA, en tradities mogen best wel een beetje veranderen en meegaan met de tijd, kerst wordt ook niet meer gevierd zoals vroeger, maar ik vind ook dat we de ziel en oorsprong van het feest niet mogen vergeten.

12. Wat vind je leuker Sinterklaas of Kerstmis?
Beide hebben hun eigen charmes en ik zou dus echt niet kunnen kiezen tussen beide, maar ik denk dat ik toch voor kerst zou gaan als ik echt voor 1 van de 2 MOET kiezen dan zou ik toch voor kerst gaan, dat is toch gezelliger en draait toch om hele andere dingen dan cadeautjes.

Ik vond het een super leuke tag, flink aangepast en ingekort omdat ik nu eenmaal (nog) geen kinderen heb om Sinterklaas mee te vieren, maar ik ben wel echt enorme fan van dit feest. Vandaag lekker gourmetten (tenminste dat is het plan) en vooral gezellig samenzijn. Geen grote cadeaus of wat dan ook, al is voor mij samen zijn met familie al een heel groot cadeau. Hoe vier jij het heerlijk avondje vandaag?

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen