Top 5 favoriete recepten van 2015



Minke Maria kookt, de rubriek hier op mijn blog waarin ik recepten deel is tot nu toe een van de makkelijkst te vullen rubrieken geweest. Eten moet ik immers toch en of ik nou een lekker recept maak voor op mijn blog of 'gewoon' iets anders maakt dan toch eigenlijk niks uit. Toch gaat deze rubriek een flink kleinere plek innemen op mijn blog in 2016. Ik vind het namelijk niet bij mijn doelgroep passen EN ik vind het ontzettend moeilijk om te zorgen dat ik ook van mijn eten mooie, kwalitatief goede en vooral lekker uitziende foto's te maken. Zeker in de winter. De liefhebbers hoeven echt niet bang te zijn dat het helemaal verdwijnt, ik zal er alleen voor gaan zorgen dat het allemaal wat beter aansluit en daarom zal ik iets minder vaak met recepten of ander voedsel gerelateerde artikelen komen. Maar gelukkig heb ik afgelopen jaar nog wel veel recepten gedeeld en kunnen we nu kijken naar mijn top 5, lekkerste recepten van 2015!

1. Kaastaart

Mijn guilty pleasure, de reden dat ik altijd wel bladerdeeg in de vriezer heb liggen en gewoon freaking lekker; deze kaastaart is zeker niet moeilijk, maar als je net iets verkeerd doet kan hij wel heel anders uitpakken. Te vroeg de tomaten erop gelegd; dan heb je een zompige kaastaart. Wacht te te lang dan is hij droog. Maar als je precies op het goede moment de tomaatjes op het gebakken bladerdeeg legt, nomnomnom...

2. Boerenkoolstamppot

Deze maakte ik vorig jaar voor een samenwerking met Beautylab waarin Serena een hoop andere bloggers uitdaagde om voor 3 euro een maaltijd op tafel te zetten. Zo'n challenge vind ik echt heel leuk en dat vind ik ook echt wel een onderwerp dat ik volgend jaar vaker aan wil snijden. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dit recept ook niet echt heel veel meer heb gemaakt, maar eigenlijk is dat heel zonde want, ow wat was het lekker! Jus van een bouillonblokje doe ik trouwens wel vaak, want dat is relatief ligt maar ow zow lekkah!

3.Ijskoffie

Dit is eigenlijk best een goed recept om te gebruiken als toetje na het kerstdiner, dus als je daar nog niks voor hebt moet je even opletten! Het is wel echt enorm machtig dus die mooie mason jar die ik vulde heb ik daarna niet helemaal opgedronken... Maar als je dan eens een keer los wil gaan met calorie├źn is dit wel echt een enorme aanrader, hoor!

4. Gehaktbal speciaal

Deze viel een klein beetje tegen, maar alsnog vind ik het een van de leukste recepten die ik dit jaar heb gedeeld. Gewoon omdat ik er zo benieuwd naar was hoe het zou zijn om zelf zo'n gehaktbal speciaal te maken en of het lekker zou zijn. Eigenlijk hoop ik nog steeds dat een snackbar hier uit de buurt dit leest en me een kijkje in de keuken geeft, maar ja dan mag ik het geheim van de smid snackbarhouder natuurlijk niet aan jullie prijsgeven.

5. Turkse pizza wrap

Zo ongeveer de meest populaire maaltijd hier in huis en dus ook al voor, maar ook nadat het artikel online is gekomen nog heel vaak gemaakt. Bijna elke week eten we dit wel een keer, zo lekker is het. Ik moet wel zeggen dat ik laatst ook voor het eerst een 'echte' Turkse pizza op heb, maar dat vond ik toch wel echt heel erg tegenvallen nu ik dit gewend ben. Denk dat dit ook wel een beetje gezonder en goedkoper is trouwens, dus dat is misschien maar goed.

Wil jij alle recepten van Minke Maria kookt van 2015 (en eerder) terug zien? Klik dan hier, daar staan ze allemaal op een rij. Heb jij wel eens iets gemaakt naar een recept van mijn hand? Ik ben wel benieuwd of het dan heeft gesmaakt, eigenlijk! Of heb je nog leuke suggesties voor recepten in 2016? Ik sta overal voor open.

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen