DIY: Memobord

Ik kwam op het idee voor deze DIY met het maken van mijn weekmenu. Het leek me eigenlijk veel handiger om dat gewoon op een uitwisbaar bord te kunnen schrijven dan elke keer op een stuk papier waar dan uiteindelijk weer op gestreept en gekrast wordt. Toen ik een beetje aan het brainstormen was voor leuke DIY's popte dit dus eigenlijk best vlug in mijn hoofd. Benieuwd hoe je zelf een memobord kan maken? Lees dan vooral verder!



Tijd: 30 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: stuk karton - gekleurd papier (groter dan het karton) - wit papier - repen papier - lijmstift - transparant plakfolie.


Plak het karton op het midden van het grote vel gekleurd papier, zorg dat je lijm gebruikt die niet te veel zorgt voor bobbels in je papier. Dat ga je straks namelijk goed zien.


Knip de hoekjes een stukje in, zodat het straks niet lelijk overlapt en je een mooie bedekte hoek krijgt als je het papier omslaat naar de achterkant.


Knip het stuk wit (of anders gekleurd als je dat leuker vind) papier op maat zodat het mooi op je memobord past, natuurlijk zou je ook verschillende kleine vakjes kunnen maken of geen anders gekleurd vlak, maar voor het ontwerp dat ik in mijn hoofd had was dit het beste.


Het leek me een leuk idee om een soort van 'sprinkles' op het memobord te maken en daarvoor knipte ik de stroken (die ik ook gebruikte voor de manen van de eenhoorn die ik als surprise maakte) in hele kleine reepjes.


Plak de 'sprinkles' met een lijmstift op de bovenkant van het memobord en op de onderste rand nog twee stroken papier om de kleur ook daar terug te laten komen.


Om het echt een memobord te maken moet er een laag op zitten die af te doen is met een sponsje, dus plak er nog een laag transparante plakfolie overheen. Het is belangrijk dat er geen bubbeltjes onder het plastic komen of vouwtjes of wat dan ook want je hebt nu maar 1 kans om het goed te plakken.

Eindresultaat




Met een whiteboard marker kun je dan eenvoudig op op het bord schrijven en met een vochtig sponsje zijn je teksten ook weer makkelijk weg te halen. Een leuke DIY voor op de hobbykamer, naast de telefoon of in de keuken. Eigenlijk perfect voor elke plek waar je even snel iets wil opschrijven. Ik maakte nog een klein magneetje achter het bordje zodat ik hem op de koelkast kan hangen, de stift past PERFECT in het handvat van de deur, dus die zal ik ook niet snel kwijtraken, nu alleen leren om mijn memo's ook te lezen.

Waar kan jij wel een memobord gebruiken?


Ph. by me.

1 opmerking :

  1. Wat een leuk idee! Super handig dat je de tekst weer kunt uitvegen en iets nieuws op het bord kunt schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen