Mijn favoriete Friends momenten

Als ik maar één serie mocht kiezen die ik de rest van mijn leven nog zou mogen zien zou ik zonder twijfelen kiezen voor Friends. Ik was 9 toen het begon en 17 toen het eindigde in 2002, toen ik een jaar of 11/12 was kwam het altijd op zondagavond op Veronica en mocht ik soms van mijn broer (die op die avond filmavond hield met vrienden, terwijl mijn ouders aan het kaarten waren op een ander adres) de aflevering wel kijken voor ik naar bed ging. Maar ik denk dat ik 20 was toen ik de dvd's begon te sparen en de serie 'in de goede volgorde' en van begin tot eind begon te kijken en nog een keer en nog een keer en nog een keer. In het dagelijks leven word ik vaak aan Friends momenten herinnerd, meestal zijn dat dan onderstaande stukjes; mijn favoriete Friends momenten. Ow en als je geen spoilers wil moet je trouwens vooral niet verder kijken, want ik kan niet beloven dat ik het anders niet voor je verpest, haha.



SEASON 2 - EPISODE 14 "THE ONE WITH THE PROM VIDEO" - HE'S HER LOBSTER

ZO LIEF! Sowieso ben ik echt een Ross en Rachel fan, de eerste keer dat ik de serie helemaal keek zat ik ook echt te wachten tot ze (weer) bij elkaar zouden komen en was ik eigenlijk een beetje teleurgesteld dat ze maar zo weinig een koppel zijn. Maar ja, misschien was het zonder Emily en Rachels flirt met Joey allemaal wel heeeel saai geweest.

SEASON 4 - EPISODE 12 "THE ONE WITH THE EMBRYOS" - MS CHANANDLER BONG

Het lijkt me echt ontzettend grappig om een keer zelf een abonnement op de naam Chanandler Bong af te sluiten, haha, niet dat iemand anders er lol van heeft maar ik zelf in ieder geval wel.

SEASON 5 - EPISODE 16 "THE ONE WITH THE COP" - PIVOT

Sinds de verbouwing van ons huis stond het reserve keukenkastje nog steeds midden in de kamer, toen mijn vriend en ik dit loodzware ding (met de trap) naar beneden gingen brengen zat ik wel even met dit fragment in mijn hoofd. Ik geloof dat ik het zelfs heb geroepen. 'PIVOT!'

SEASON 10 - EPISODE 9 "THE ONE WITH THE BIRTH MOTHER" - JOEY DOESN'T SHARE FOOD

Story of my life, ah nee ik ben niet zo erg als Joey, maar ik vind het wel raar dat je als date van de ander zijn bord gaat eten. Mijn vriend en ik 'ruilen' wel vaak een hapje, maar hallooo wij zijn al jaren samen.

ALLE AFLEVERINGEN MET JANICE - OH MY GOD

Oh. My. God. Deze kon toch zeker niet ontbreken in deze lijst? Janice is zo'n cool onderdeel van de serie, zeker omdat ze steeds op de meest onverwachte momenten op blijft duiken. Na 20 keer is het verrassingselement er wel af, maar de man die uiteindelijk niet met haar naast Chandler en Monica is gaan wonen is best een lucky guy. (Of zou ze uiteindelijk weer gescheiden zijn? Misschien was een Janice spin-off beter geweest dan die van Joey.)

Ik hoop echt ontzettend dat er nog een keer een reünie komt, al is er vorig jaar nog een soort van reünie geweest in Cougar Town waar ik erg van genoten heb, maar het is toch wel anders. Ik vraag me af hoe het nu met de vrienden gaat; zouden ze allemaal nog getrouwd zijn? Zouden ze kinderen hebben? Als ik daar over ga nadenken vergeet ik soms dat het niet om echte mensen gaat... Ben jij ook Friends fan? Wat is jouw favoriete fragment?

Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Zo toevallig, ik heb de afgelopen maanden ook weer Friends gekeken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ze ook allemaal gezien en vind het nog steeds leuk om te kijken. Leuk artikel en ik zou ik wel graag willen weten hoe het nu met ze gaat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe vaak je Friends kijkt, al kijk je een aflevering 100x, het verveelt nooit! Het is nu ook vaak rond 4 uur bij Comedy Central. Lekker kijken, haha.

    BeantwoordenVerwijderen