Mijn planning 2016

Ik heb al eerder geschreven over hoe ik plan en ik wilde voor eind december eigenlijk ook een DIY laten zien voor een planner, maar er kwam van alles tussen en het belangrijkste wat er tussen kwam was toch wel dat ik mijn deskplanner van HEMA herontdekte. Ik vind het heel fijn om mijn weken en dagen goed in te plannen, zeker zo lang ik zonder werk zit omdat je op die manier wel echt een goede balans houdt tussen iets en niets doen. Want als werkeloze is het heel verleidelijk om niks te doen, zeker in de periodes dat de moed ver in de schoenen is gezonken. Maar goed ik ga jullie maar even verder meenemen in mijn manier van plannen in 2016...



In november en december hield ik al een agenda bij in een schriftje, dit ging erg goed, maar omdat ik mijn agenda, to do list en weekmenu bij elkaar wilde hebben had ik elke week 4 pagina's in gebruik en dat was erg onhandig. Daarom was ik op zoek naar een andere plek om te plannen, een gewone agenda leek me niet echt handig omdat je daar echt alleen maar ruimte hebt om dagelijks te plannen en ik ook voor de week wil plannen. Toen vond ik opeens een oude vriend; mijn deskplanner van Hema. Deze is ideaal met een horizontale planner voor elke dag en een planner met to do lijstjes, notes en een leeg vlak waar ik mijn planning voor de hele week kan maken.



Ik moet nog een klein beetje wennen aan de manier waarop het werkt, maar ik kan de lijstjes mooi opdelen in verschillende onderdelen; blog, huishouden en afspraken. Ik wordt door de beperkte ruimte voor to do's ook beperkt in mijn planningsenthousiasme, wat soms kan resulteren in een beetje een te voorbarige lijst. Hoewel 2 artikelen op elke doordeweekse dag nog steeds best wel doorwerken is denk ik dat dat toch wel een stuk beter te doen is. Ik heb in december niet zo heel veel geblogd dus ik moet nu zowel voor januari als voor februari schrijven en daarom plan ik met gekleurde stiften. Zo weet ik precies wat ik moet schrijven voor januari en februari.



Ik wil de deskplanner in de toekomst ook echt gaan gebruiken om leuk te versieren, want ik ben echt helemaal gek op plan with me videos op youtube, maar ik moet nog even een beetje wennen aan hoe het werkt en daarom doe ik het versieren nu nog even met simpele washi en misschien een sticker hier en daar, maar ik hoop dat ik over een tijdje ook een leuk plan with me artikel te kunnen gaan schrijven. Mocht jij ook interesse hebben in zo'n leuke deskplanner, deze versie is niet meer te koop maar er is wel een nieuwe uitvoering te koop voor 4 euro en dan kun je langer dan een jaar vooruit met je plannen! Hoe plan jij 2016?

Ph. by me.

1 opmerking :