Outfit: Uit de stoffenstash

Al enige tijd had ik een super leuke stof uit de couponbak van Ikea in mijn stash, maar wat ik er nu eigenlijk van wilde maken wist ik niet zo goed. Tot ik besloot dat het een A-lijn rokje moest worden, eentje die ik zonder patroon zou maken en waar ik de 'how to' met mijn bloglezers zou gaan delen. Uiteindelijk duurde het nog even voordat ik het rokje daadwerkelijk af zou hebben, dankzij wat vermindering in omvang vooral, maar vandaag is het dan tijd om hem aan je te showen! De 'how to' zal volgende maand pas ergens online komen, want dit rokje was eigenlijk nog maar een probeersel, maar ik beloof je dat het het wachten waard is!









Het patroon van de stof was natuurlijk ideaal om een rokje als deze te maken, sowieso zijn de stoffen van Ikea super leuk om kleding mee te maken. Maar guess what: daar komt zondag een heel artikel over online! Helaas is het stof dat ik voor deze rok gebruikte al enige tijd uit het assortiment, maar soms zijn de stoffen van Ikea (zeker in kleine hoeveelheden) nog wel te vinden op marktplaats. Het werkt in ieder geval erg fijn, maar ik zal er verder niet meer teveel over zeggen want dan hoef je het artikel van zondag niet meer te lezen... ;)

Wat vind je van A-lijn rokjes? Hot or not?

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Hee, wat leuk, jij bent ook begonnen met sew your stash! Leuk rokje, ben benieuwd naar je patroon en tutorial...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. captaintwiddleston23 januari 2016 om 00:41

    Wauw, je staat er ontzettend goed mee! Ik vind het patroon erg leuk, ook zo mooi dat er ook gekleurde driehoekjes in zitten.

    BeantwoordenVerwijderen