Recept: Mac and cheese

Soms heb je gewoon een beetje ongezonde trek, wil je gewoon even niet #clean of #healthy doen. Soms heb je op zulke momenten ook eigenlijk niks in huis om echt iets mee te maken. Maar mac-and-cheese is dan wel de ideale oplossing, gemaakt van ingredienten die de meeste mensen toch wel in huis hebben. Want dat is toch gewoon het allerbeste? Lekker de koelkast opentrekken, de voorraadkast plunderen en daarmee een sterrengerecht maken. Oké, een sterrengerecht zal het niet worden, maar super lekker zeker wel!



Kook 75 gram droge pasta (meestal worden hiervoor elleboogjes gebruikt, maar eigenlijk kun je makkelijk elke pasta gebruiken die je in je keukenkastje vindt) in ruim water en als deze beetgaar (al dente) is en giet dan af en zet de pan met de pasta op een klein vuurtje. Voeg daarna 50 gram geraspte kaas, 4 cupjes koffiemelk, 15 gram boter, 1 theelepel mosterd toe en roer dit goed door terwijl het een beetje inkookt. Gebruik hiervoor een plastic of metalen lepel/spatel want hout krijg je noooit meer goed schoon. Voeg als laatste nog een flinke theelepel paprikapoeder en een snuf cayennepeper toe en dan hoef je je mac and cheese alleen nog in een bakje te doen en te serveren. Let wel op voor je aanvalt, want het kan errruug heet zijn!



Nu snap ik best dat er kans is dat jij dit recept wel heel makkelijk vind, maar eerlijk gezegd heb ik in heel mijn leven nog nooit dit recept klaar gemaakt en ik ben het eigenlijk ook nooit ergens tegen gekomen, behalve kant-en-klaar in Amerikaanse tv-series dan. Daarom ging ik zelf experimenteren en daar kwam dit recept uit, ik hoop dat het je smaakt.

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen