Tag: Been there done that

Vroeger dacht ik altijd dat mijn meest ideale vakantie zou zijn in Frankrijk met een tentje, dingen bezoeken en een beetje 'actief' zijn, tot ik door mijn vriend aan mijn haren mee werd gesleept naar Bulgarije. Ik vond het heeeerlijk om 10 dagen aan en in het water te liggen, biertjes en cocktails te drinken en ik ging eigenlijk met flinke tegenzin weer naar huis. Er ligt dan wel een tent beneden in de schuur, maar die is vooral gebruikt door mijn schoonbroertjes en niet meer door ons sinds Lowlands 2010. Misschien is het iets om deze weer eens uit de mottenballen te halen voor komend jaar, ik denk dat ik liever weer in een lekker hotel ga zitten, maar wie weet! Ik ben verder niet zo'n globetrotter en zal ook niet snel zeggen dat ik van 'reizen' hou, maar van op vakantie gaan hou ik zeker wel! Vandaar ook dat ik vandaag alvast een beetje in de sferen wil komen door deze leuke tag, die ik op verschillende blogs voorbij heb zien komen. Zet je zonnebril maar vast op, pak er een mocktail bij (of een kop thee, het is immers maar een gewone dinsdag in januari) en geniet van de leuke vragenlijst!



Welke landen van de wereld heb je al bezocht?
Eens even denken: België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Denemarken, Zweden, Bulgarije, Marokko, Verenigd Koninkrijk en natuurlijk Nederland, want ook dat is behalve mijn thuisland ook een heerlijk vakantieland. Zoals je ziet heb ik niet zo heel veel landen bezocht, maar als kind ben ik nooit echt naar het buitenland geweest en als tiener en student ook amper.

Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?
Amerika, lekker voorspelbaar en ik weet eigenlijk niet eens WAAR in Amerika ik het liefste heen zou gaan. Het aller aller allerleukste lijkt het me om echt voor lange tijd weg te gaan en zelf van de west naar de oostkust te reizen (van LA naar New York) en dan een beetje slingerend, maar ik denk dat dat echt een heel lange vakantie gaat zijn die wij ons nooit kunnen veroorloven. Ik denk dus maar dat ik het op New York hou dan. Voor een kortere en goedkoper weekendje weg staat Disneyland bovenaan mijn verlanglijstje, maar ik denk dat dat voorlopig nog een wens blijft omdat mijn vriend dat echt niet ziet zitten.

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.)
Een vakantie in een interessant land, op een resort waar je van alle gemakken en luxe voorzien bent, lekker zwembad, goede cocktails, lekker eten en dan een paar keer een goede, spannende, interessante excursie of activiteit en lekker shoppen. Marrakech was wat dat betreft echt de meest perfecte vakantie ooit. Alleen het quad rijden hoeft voor mij niet echt nog een keer...

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?
Marrakech dus of een ander deel van Marokko. Ik vond het zo heerlijk om de eenvoud van het leven daar te zien, de mensen waren allemaal hartstikke aardig (op 1 taxi chauffeur na, maar toen stonden we gelukkig voor de deur bij ons resort en stonden de beveiligers meteen langs de auto en was er uiteindelijk niks aan de hand. Op elke andere plek had ik 7 kleuren stront gescheten hoor!) Het was gewoon een geweldige vakantie en de tuin van Yves Saint Laurent... ZO MOOI!



Ben je al eens voor werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, waar?
Amsterdam is het verste en het leukste, maar op de vrije middag die ik toen had besloot ik gewoon naar huis te gaan omdat ik geen zin had om weer in de spits te zitten die avond, haha.

Met wie ga je meestal op reis?
Met mijn vriend, alhoewel dat van het lijstje maar de helft van de landen is, want ik ben ook een paar keer met school op reis geweest, mijn broer en zijn vriendin namen me op mijn 14e mee naar Frankrijk, met mijn schoonzusje werd ik naar Londen gestuurd, met mijn ouders deed ik een tripje Parijs/Disneyland en met de hele familie heb ik wel eens in België gezeten.

Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan? (dit mag iedereen zijn: familielid, vriend(in) of beroemd persoon)

Met Jock Zonfrillo, dat is een chef kok uit Australië die voor zijn programma 'Chefs gone wild' naar de meest afgelegen plekken gaat en daar mee eet met de inheemse bevolking. Vervolgens neemt hij daar ideeën van mee naar zijn eigen restaurant en zo komt het dat mensen daar varkensbloed, spermazakjes en gefermenteerde vis te eten krijgen. Lijkt me super gaaf om mee te maken en zelfs al gaan we naar een minder afgelegen plek, ik denk dat hij me wel de leukste eetervaringen zou kunnen bezorgen. Enikzouhethelemaalnietergvindenom'savondstegenhemaantekruipen, maar dat terzijde.

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?
Iets waarmee ik terug zou kunnen naar Nederland. Ik hou ontzettend van weg gaan en zijn, maar ook van thuiskomen en ik denk dat ik echt heel veel moeite zou hebben dat ik mijn familie niet meer zou kunnen zien.

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?
Eerlijk gezegd vind ik je wel een beetje triest als je wel altijd naar het (verre) buitenland op vakantie gaat, maar nog nooit in Nederland bent weggeweest. We wonen echt in een prachtig en veelzijdig land en mijn allereerste vakantie was dan ook naar Westernieland in Groningen. Verder ben ik in alle uithoeken geweest van Valkenburg, naar Hulst, de Veluwe, de Waddeneilanden en dit ging soms niet eens om een 'echte' vakantie maar een weekend of midweek, maar daar is JUIST Nederland ideaal voor!

Ga je liever naar een attractiepark of naar een dierentuin?
Van attracties ben ik niet echt heel groot fan, maar ik ga 1000 keer liever naar de Efteling of Disney dan naar een dierentuin. Is de keuze tussen Walibi of een dierentuin, dan doe me die dierentuin maar want in die achtbanen ga ik echt niet. Ik ben een schijter en dat zal ik ook wel altijd blijven. Vogelrok is wel mijn meest favoriete attractie ooit, op een rustige dag toen hij net open was ben ik er ik geloof wel 10 keer in geweest. En dat was niet alleen om de knappe jongen bij de foto's.

Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?
IK HAAT KOU en snap niet dat je je op een vakantie moe zou maken met sporten. Dus ja, zonvakantie.



Wat is jouw leukste vakantie-herinnering?
Ik heb het gevoel als ik nu iets op zou noemen dat ik dan andere herinneringen teniet doe of zo, elke vakantie heeft zijn eigen hoogtepunten en is sowieso anders. Maar enorm grappig was wel toen we in 2013 vlak voor kerst in Londen bij het hotel aankwamen dat ons werd gezegd dat beneden een feestje was waar we heen konden. Dus wij naar beneden, waren daar allemaal vrij schaars geklede, tikkie ordinaire vrouwen met een buitenlands uiterlijk, het land vind ik moeilijk te gokken en dan allemaal van die typische Britse mannen erbij. Het was vreemd, maar we hebben wel een leuke avond gehad, al denk ik niet dat we daar echt thuishoorden...

Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering?
Niet perse van tijdens de vakantie, maar het hotel waar ik en mijn ouders sliepen toen we in Parijs/Disneyland waren is een aantal maanden later verwoest doordat er een vliegtuig op neerstortte. Best een bizar idee en nee, ik ben dan niet zo dat ik denk 'oh geluk gehad' of zo, maar ja gewoon apart dat iets er door zo'n gebeurtenis er niet meer is. En een tijd nadat wij in Zweden in het hotel in Saltsjöbaden verbleven en daar telkens de trein naar Stockholm namen (het trein stationnetje lag echt 100 meter van het hotel af) reed die trein uit Stockholm het station voorbij, maar dat was het eindpunt en daarom reed hij zo het gebouw ernaast binnen. Ik vond het ook best wel heel bizar om dat dan zo op tv te zien. Wederom, niet iets dat ik op mezelf betrek, maar de herkenning is gewoon wat apart.

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?
Dat zeg ik; ik weet het nog niet.

Waar zou je nooit op vakantie gaan?
Ik zeg nooit, nooit. Maar Azië trekt me toch minder en ook Zuid-Amerika lijkt me niet echt je-van-het, maar ik weet niet wat er in mijn toekomst op mijn pas komt of wat er gebeurd waardoor ik van mening zou veranderen.

Zo dat was de tag, leuke vragen, ik ben wel benieuwd of jij nog leuke vakantie verhalen hebt, ik bedoel januari is zo saai en koud en dan is het best wel lekker om even weg te dromen naar lekker warme landen met mooie stranden, toch?

Ph. by me.

4 opmerkingen :

  1. Leuke tag, maar ik vind dat je al best veel landen hebt bezocht hoor!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, ik ben het wel met Tineke eens; je hebt al best veel landen bezocht! Marrakech lijkt mij ook echt heel mooi trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is misschien ook wel zo, maar dan komt mijn vriend aan met zijn lijst en dan lijkt het ineens zo weinig.. 😅😂

      Verwijderen
  3. Kom helemaal in de vakantiestemming zo.
    Wij weten het nog niet voor dit jaar. iig een weekje skiën maar naar de zon komt er ook zeker nog.

    BeantwoordenVerwijderen