DIY: Collegeblok versieren

Nu ik dus weer in de schoolbanken zit (niet echt eigenlijk, want het is een thuisstudie, maar goed) moest ik dus ook weer aan een collegeblok om leerstof gerelateerde dingen op te kunnen schrijven en samenvattingen te maken. Dat was lang geleden! Ik ben nu al 6,5 jaar, bijna 7 jaar van school af en mijn laatste jaren waren veel meer praktisch dan theoretisch, dus het is wennen. Maar mooie schoolspullen helpen altijd bij dit soort dingen en dus besloot ik mijn collegeblok van de Action (die trouwens heel fijn is, lekker dik papier wat fijn schrijft!) maar eens een leuke voorkant te geven. Ik trok alle trends van dit moment uit de kast en combineerde ze voor een super leuk eindresultaat. Benieuwd geworden?



Tijd: 30 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: Collegeblok - 3 verschillende kleuren papier of plakfolie - schaar of mesje - liniaal - lijm - overtrekpapier.


Maak met een liniaal een indeling op de voorkant van het collegeblok hoe je ongeveer de verschillende delen wil hebben, uiteindelijk is het eindresultaat door een stomme fout van mijn kant wel iets anders geworden. Ik vond het wel belangrijk dat de vormen niet alleen maar driehoeken waren.


De eerste kleur of print kun je eenvoudig gewoon over het grootste gedeelte van of zelfs hele voorkant plakken. Dit is bij mij craft inpakpapier. Hier ga ik straks nog iets mee doen, maar eerst verder met de rest van de stukken.


Zie je, deze vorm had rechtsboven niet in een punt moeten eindigen, maar goed je snijdt dus de tweede kleur uit en plakt deze op het gedeelte van de kaft waar je hem had gepland.


Als je een kleur papier of plakfolie gebruikt waarop niet te zien is als je er met pen op tekent kun je gebruik maken van overtrekpapier (bijvoorbeeld patroonpapier) om een malletje te maken. Bij plakfolie kun je dan op de witte achtergrond tekenen, maar bij papier kun je het dan met een klein beetje washi- of schilderstape vastmaken en dan uitsnijden of knippen.


Met een zilverkleurige Sharpie tekende ik nog leuke driehoekjes op het craft papier gedeelte, maar natuurlijk wel pas nadat ik de laatste vorm ook op de kaft had geplakt.

Eindresultaat:


En dan is de voorkant af. Ik gebruikte hier dus craft, marmer en zwart/schoolbord, maar je kunt zoveel verschillende soorten en kleuren gebruiken. Scrapbook papier is natuurlijk ook ideaal daar zijn alle soorten, maten en kleuren in te vinden zodat je collegeblok perfect past bij je stijl en je ideale studie mood. Maar ook eenvoudige notitieboekjes kun je natuurlijk naar je eigen wensen opknappen.

Koop jij alleen maar 'leuke' notitieboekjes of ga je soms ook voor goedkoop en DIY?

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen