Ff bijkletsen #2 - Nieuwe stap

Ik beloofde vandaag te vertellen waarom ik de afgelopen tijd wat artikelen gemist heb en eigenlijk begon dat in december. Ik had een gesprek met mijn broer en hij maakte een opmerking die me aan het denken zette. Een opmerking die me in actie bracht. Want na anderhalf jaar thuis zitten is het nu onderhand wel gedaan. Ik wil niet alleen weer geld verdienen, ik wil iets bijdragen aan de maatschappij. Hoe leuk ik het ook heb gevonden om het afgelopen jaar 'full time' te bloggen en huisvrouw te zijn, het is gewoon niet genoeg. Maar wat dat dan te maken heeft met het gesprek met mijn broer en minder tijd om te bloggen?



Ik heb (helaas) op dit moment nog steeds geen nieuw werk, maar ik heb wel een meer actieve houding aangenomen. Ik ben namelijk begonnen met een cursus! Het gesprek met mijn broer ging over solliciteren, ik kreeg een hoop tips maar toen ik zei dat ik een bepaalde functie 'heel erg leuk' vond werd me meteen een bal teruggekaatst. Als ik die functie zo leuk vind, wat had ik er dan aan gedaan om daarin aan het werk te kunnen? Had ik een cursus gedaan? Vrijwilligers werk? Nee, want die functie leek me eigenlijk alleen maar 'een nog leukere optie dan de rest' en ik kan me in elke functie wel thuis maken. Maar dat ik dus iets moest doen met mijn ambities was duidelijk.

Na veel nadenken kwam ik tot de conclusie dat ik het bloggen niet alleen leuk vind omdat ik er mijn creativiteit in het DIY'en kwijt kan, ik schrijf ook ontzettend graag en ben vooral uit luiheid mijn gevoel voor taal kwijtgeraakt. Vroeger deed ik namelijk niets anders dan schrijven. Hele verhalen schreef ik, veelal over meisjes zoals ik of letterlijk over mezelf. Ook schreef ik constant in mijn dagboek. Dus ben ik verschillende cursussen gaan onderzoeken en heb ik de cursus copywriter gekozen om te gaan volgen, met wellicht daarna nog een paar andere cursussen om me helemaal klaar voor de strijd te maken. Ik ben begonnen met schrijven van stukken voor anderen en uiteindelijk ook met de cursus en het ziet er echt uit als een lichtpuntje aan de horizon. Ik heb nog een lange weg te gaan en veel te leren, maar ik geloof in mijn kunnen en hoop dat er ook snel anderen zullen zijn die dit doen.

Wat voor cursus zou jij graag volgen?

Ph. by me.

1 opmerking :

  1. Michèlle (je schuinbovenbovenbuurvrouw)31 mei 2016 om 14:43

    Ik schrijf zelf ook ontzettend graag en ik heb zelfs een half jaar de opleiding Creative Writing gedaan in Arnhem. Ik ben toevallig nu bezig om over mijn ziekte en het onbegrip eromheen te schrijven (vooral therapeutisch, met in het achterhoofd het mogelijk ooit uit te geven). Verder ben ik ooit begonnen met deze cursus (http://www.writestorybooksforchildren.com/). Dat was toen via Groupon heel goedkoop. Ik heb er wel wat dingen van geleerd, maar ik weet niet hoeveel je er in Nederland mee kan. ;)

    BeantwoordenVerwijderen