Stoffen shoppen bij Kwantum

In januari liet ik al zien dat je bij Ikea de meest geweldige stoffen kan kopen en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik later zelfs nog een veel geweldiger stofje heb weten te scoren. Maar toen ik vandeweek door mijn Spotta-folder-app aan het scrollen was kwam ik op de folder van Kwantum waar ze stof aanprezen met ANANAS PRINT! OMG! Ik surfte meteen naar de website en zag daar nog veel meer leuke stoffen. Dit vroeg natuurlijk om een bezoekje aan de echte winkel en daarom ging ik meteen maar even.



Geweldige prints

Ik werd dus gegrepen door de ananasprint, die ik gewoon nog niet tegen was gekomen, maar er waren zoveel leuke andere printjes ook! Bijna alles is 100% katoen en niet zo stevig als bij Ikea, wat de stoffen dus nog net wat geschikter maakt voor gewone kleding. Zeker rokjes en jurkjes. Ik wilde meteen het ananas-stof aanschaffen, eventueel voor een leuk shortje maar dat ging dus niet door. Ik heb vorig jaar trouwens een stof gekocht die ze nu nog steeds hadden, nog steeds trok het steeds mijn aandacht.



Prijs

De prijzen voor de stoffen doen niet onder aan de stofprijzen van Ikea. Hoe de te betalen prijs wordt bepaald weet ik niet, bij Ikea knip je zelf en gaat de prijs op gewicht dus kan je echt per centimeter je stof afmeten. Bij een stoffenzaak knippen ze altijd wel wat 'ruimer' dan je vraagt, maar betaal je wel enkel voor de stof per (halve) meter. Hoe het hier gaat weet ik dus niet zeker, maar volgens mij betaal je voor wat je aangeeft te willen kopen. Er is ook altijd personeel op de vloer om je te helpen (Ikea is self-service.) Ook is het handig dat je de stoffen hier eventueel ook online kan bestellen en dan gratis afhalen in de winkel.



Scuba!

Ik weet niet zo goed hoe het nu met de trend zit, maar ik kreeg dus nooit ergens (betaalbare) scuba stof gevonden, tot nu! Ik weet niet zo goed wat de kwaliteit is ten opzichte van andere soorten scuba stof, maar ik ben eigenlijk wel bereid om er eens beter naar te kijken als daar interesse voor is.

Al met al vond ik het dus wel echt even de moeite waard voor een leuk artikeltje, het is dat ik nog best wel wat stofjes heb die eerst 'op' moeten, anders had ik dus allang mijn winkelmandje volgegooid met deze leuke stoffen maar ik houdt me nog heel even in.

Krijg jij al creatieve kriebels bij het zien van de stoffen?


Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Ik had nooit verwacht dat ze bij de kwantum stofjes zouden hebben! Die met groene blaadjes en die eronder vind ik heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi inderdaad! Leuke printjes!
    Neem ook eens een kijkje op sukhi.nl! -> Fairtrade + ecofriendly <3
    Groetjes, Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw, die print met bladeren (eerste foto) is echt héél erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen