DIY: Krimp folie pins



Ik ben helemaal gek op pins, maar ik vind het best moeilijk om leuke te vinden. Dus ging ik op zoek naar een goede manier om ze zelf te maken. Ik kwam uit bij krimpfolie dat ik nog had liggen. Met mooie zwarte lijntjes heb je hetzelfde idee als bij emaille pins. Maar het zelfgetekende geeft sowieso ook een heel gaaf effect. Zorg wel dat je stift permanent is, want zoals je bij mij kan zien was het eindresultaat een beetje gevlekt.





Je tekent het figuur 3 keer zo groot als je je uiteindelijke pin wil hebben op de grove kant van het krimpfolie. Inkleuren kan zowel met potlood, stift als met (water)verf dus je hebt alle mogelijkheden. Na het uitknippen leg je de figuurtjes dan in de oven. Het kan even duren voordat het plastic gaat krimpen en daarbij gaat krullen, dan als de afbeelding helemaal gekrompen is zal hij weer terugkrullen. Plakken de gekrulde eindjes een beetje aan elkaar? Haal het geheel dan niet uit de oven maar doe een ovenwant aan en maak het voorzichtig(!) los IN de oven met een vork of lepel. Als je alles uit de oven haalt leg je er meteen een boek op om de vormpjes plat te houden. Daarna is het alleen nog maar een kwestie van speldjes of pinnetjes op de achterkant te plakken. Eigenlijk is het een enorm eenvoudige DIY, maar wel een heel leuke voor een regenachtige dag.




Welk figuurtje wil jij graag als pin? En wat vind je van de lay-out van deze blogpost?


Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Leuke DIY weer! Die 'originele' pins zijn volgens mij ook nog aardig duur, dus dit is wel een leuk alternatief. Waar kan je krimpfolie eigenlijk halen :') ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de mijne al LAAANG geleden via een obscure (oke, dat valt wel mee, maar klinkt wel leuker :p) webshop gekocht. Maar ze verkopen het ook gewoon bij Pipoos en ik heb het gister ook voor weinig op AliExpress gevonden (zoek dan op shrink foil).

      Verwijderen