Sewing wishlist autumn '16



Mijn stoffencollectie blijft maar groeien en net als dat ik geen zin heb gehad om te bloggen, is ook het naaien er wel een beetje bij ingeschoten. Nu dat mijn leven weer een beetje op de rails is, is ook mijn zin om zelf kleding te maken terug. Daarbij heb ik mijn eigen stijl de laatste tijd ook meer en meer terug gevonden. Ik heb nog niet zo'n enorme wensenlijst, maar dit is in ieder geval wat ik nu al in mijn hoofd heb, inclusief de stof waar ik het van wil maken. Als deze af zijn kijken we wel verder! (En dan zie je het eindresultaat ook in een outfit terug natuurlijk!)


Eerlijk gezegd is dit wel een budget aflevering, zeg. Op 1 stofje na komen ze allemaal van dezelfde winkel en de ruit is vintage. Ik zal er dan ook niet meer dan 2,50 de meter voor hebben betaald (de roze voor de sweatdress zelfs maar 1,50 per meter! WHAT?) Mijn stijl is, zoals hij eigenlijk altijd was; erg meisjesachtig en eigenwijs. Ik kan me netjes kleden met jaren 60 jurkjes maar ook slonzig en stoer. Maar net wat mijn bui is. Ik kreeg bij het zien van de roze stof en het blauwe stofje voor de shiftdress echt meteen een gevoel van wat ik er van zou willen maken. Al zou ik dat blauwe stofje ook wel heel leuk vinden voor een jasje of zo.

Het streepje heb ik al langer en daar wist ik echt niet wat ik er mee aan moest, hoe gaaf ik de stof ook vond. Maar opeens kwam het in mij op, net als het ruitje wat eigenlijk helemaal niet genoeg is voor een goed project. Denkend aan een leuke DIY voor hier, met grote mannen t-shirts bedacht ik me dat een froemelrandje met dat stofje wel heel tof zal zijn. Dus stay tuned hier op mijn blogje want er komt een hoop leuks aan!

Heb jij nog stoffen op stapel liggen om wat mee te doen?

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen